Turystyczne innowacje w Krzemiennym Kręgu

Już wkrótce turyści, odwiedzający teren Lokalnej Grupy Działania Krzemienny Krąg, będą mogli poczuć się jak bohaterowie gier komputerowych, przemierzyć ścieżki pasjonującego questu, a wieczorem posłuchać opowieści zawodowego bajarza.
Turystyczne innowacje w Krzemiennym Kręgu
Te wszystkie atrakcje przygotują dla nich konsultanci z Planet PR wraz z mieszkańcami LGD  w ramach projektu "Centrum Dziedzictwa Przedsiębiorczości Społecznej".

Celem projektu, finansowanego z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich,  jest edukacja lokalnej społeczności w zakresie przedsiębiorczości oraz podniesienie ich aktywności. Działania skierowane są do młodzieży w wieku 12-20 lat oraz dorosłych mieszkańców, w tym m.in. właścicieli gospodarstw agroturystycznych, przedstawicieli kół gospodyń wiejskich, czy zespołów ludowych.

Filarami projektu, wspieranego szkoleniami z zakresu przedsiębiorczości społecznej, będą trzy innowacyjne produkty turystyczne;  grywalizacja, storytelling oraz questing.

Sukces questingu - turystyki z zagadkami, który realizowany jest na terenie gminy Bałtów (woj. święktorzyskie) pokazuje nam, że takie działania bardzo mocno aktywizują mieszkańców - mówi Jarosław Kuba, Prezes Stowarzyszenia LGD Krzemienny Krąg. - Ponadto sprawiają, że  stają się oni  współtwórcami produktu turystycznego, który ciekawie opowiada o dziedzictwie ich małej ojczyzny, a także w nieszablonowy sposób promuje miejscowość wśród potencjalnych turystów.

Uzupełnieniem questingu będzie grywalizacja, czyli zjawisko przeniesienia mechanizmów gier do rzeczywistości. Po raz pierwszy zostanie ona zaadaptowana na potrzeby turystyki, zarówno rodzinnej, biznesowej, jak i kulturowej. Powstanie w oparciu o istniejące questy oraz te, które stworzone zostaną w ramach projektu.

Mimo, że pojęcie "grywalizacja" jest dość nowe, to jednak jej zasady, sposób tworzenia i realizowania jest doskonale znany chociażby z pakietów lojalnościowych, które oferują nam np. stacje benzynowe lub supermarkety -  mówi Łukasz Wilczyński z agencji Planet PR.

- Rywalizacja, szczególnie z przyjaciółmi, wykonywanie konkretnych zadań, zdobywanie punktów czy budowanie strategii to zadania, w które chętnie się angażujemy. Dlatego ten produkt jest w stanie zaciekawić zarówno młodszych, jak i starszych turystów - dodaje.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE