Turystyka kulinarna coraz bardziej popularna

Turystyka kulinarna cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Polskie hity kulinarne to m.in. wędliny, miody i gęsina.
Turystyka kulinarna coraz bardziej popularna
Turystyka kulinarna cieszy się w Polsce dużą popularnością. Fot. Pixabay.com

Turystyka to nie tylko zwiedzanie zabytków czy też mniej lub bardziej aktywny wypoczynek. To także poznawanie stylu życia mieszkańców danego kraju czy regionu, ich tradycji, kultury, a także lokalnych potraw i smaków. Właśnie turystyka kulinarna – zdaniem specjalistów – to coraz popularniejszy trend w polskiej i światowej turystyce.

– Turysta, wyjeżdżając na wakacje, chce przeżyć coś wyjątkowego, nadzwyczajnego, chce przywieźć wspomnienia, doświadczać wszystkimi zmysłami, a jedzenie, biesiadowanie, spotykanie ludzi przy stole doskonale się do tego nadaje. To są podróże w poszukiwaniu nowych smaków: narodowych, regionalnych, lokalnych, ale również doskonała okazja, żeby poznawać inne kultury poprzez kuchnię właśnie – mówi dr Andrzej Stasiak z Instytutu Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego.

Jak dodaje, turystyka kulinarna to nowe pojęcie, również na Zachodzie. Po raz pierwszy w fachowej literaturze pojawiło się w 1998 r., a w Polsce właściwie kilka lat później.

Według eksperta w Polsce jesteśmy obecnie na etapie rozwoju szlaków kulinarnych, a w ostatnich trzech – czterech lat nastąpił prawdziwy wysyp tego typu oferty.

– Mamy w Polsce ponad 30 szlaków, tras o bardzo różnym charakterze. Są szlaki miejskie, które pozwalają zapoznać się z ofertą restauracji czy to Poznania, Gdyni, czy Białegostoku. Są szlaki tematyczne poświęcone chociażby gęsinie w województwie kujawsko-pomorskim, ale są też szlaki monograficzne prezentujące dziedzictwo kulinarne poszczególnych regionów, chociażby szlak turystyczny Śląskie Smaki, czy Małopolska Trasa Smakoszy – wylicza Andrzej Stasiak.

W ocenie specjalisty wśród polskich hitów kulinarnych na pewno są wędliny, miody, owoce czy gęsina – przysmak odtwarzany po wielu latach zapomnienia. Atrakcyjną propozycją dla zagranicznych turystów mogą być kuchnie mniejszości etnicznych czy grup etnograficznych.

Mamy mnóstwo produktów, którymi możemy się chwalić, tylko trzeba z nich przygotować profesjonalną ofertę dla turystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE