PARTNER PORTALU
  • BGK

Turystyka kulinarna coraz bardziej popularna

  • PAP/JL    11 kwietnia 2016 - 09:13
Turystyka kulinarna coraz bardziej popularna

Turystyka kulinarna cieszy się w Polsce dużą popularnością. Fot. Pixabay.com

Turystyka kulinarna cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Polskie hity kulinarne to m.in. wędliny, miody i gęsina.




Turystyka to nie tylko zwiedzanie zabytków czy też mniej lub bardziej aktywny wypoczynek. To także poznawanie stylu życia mieszkańców danego kraju czy regionu, ich tradycji, kultury, a także lokalnych potraw i smaków. Właśnie turystyka kulinarna – zdaniem specjalistów – to coraz popularniejszy trend w polskiej i światowej turystyce.

– Turysta, wyjeżdżając na wakacje, chce przeżyć coś wyjątkowego, nadzwyczajnego, chce przywieźć wspomnienia, doświadczać wszystkimi zmysłami, a jedzenie, biesiadowanie, spotykanie ludzi przy stole doskonale się do tego nadaje. To są podróże w poszukiwaniu nowych smaków: narodowych, regionalnych, lokalnych, ale również doskonała okazja, żeby poznawać inne kultury poprzez kuchnię właśnie – mówi dr Andrzej Stasiak z Instytutu Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego.

Jak dodaje, turystyka kulinarna to nowe pojęcie, również na Zachodzie. Po raz pierwszy w fachowej literaturze pojawiło się w 1998 r., a w Polsce właściwie kilka lat później.

Według eksperta w Polsce jesteśmy obecnie na etapie rozwoju szlaków kulinarnych, a w ostatnich trzech – czterech lat nastąpił prawdziwy wysyp tego typu oferty.

– Mamy w Polsce ponad 30 szlaków, tras o bardzo różnym charakterze. Są szlaki miejskie, które pozwalają zapoznać się z ofertą restauracji czy to Poznania, Gdyni, czy Białegostoku. Są szlaki tematyczne poświęcone chociażby gęsinie w województwie kujawsko-pomorskim, ale są też szlaki monograficzne prezentujące dziedzictwo kulinarne poszczególnych regionów, chociażby szlak turystyczny Śląskie Smaki, czy Małopolska Trasa Smakoszy – wylicza Andrzej Stasiak.

W ocenie specjalisty wśród polskich hitów kulinarnych na pewno są wędliny, miody, owoce czy gęsina – przysmak odtwarzany po wielu latach zapomnienia. Atrakcyjną propozycją dla zagranicznych turystów mogą być kuchnie mniejszości etnicznych czy grup etnograficznych.

Mamy mnóstwo produktów, którymi możemy się chwalić, tylko trzeba z nich przygotować profesjonalną ofertę dla turystów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.