Ubywa małych sklepów

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 26-07-2010
  • drukuj
Przez ostatnich pięć lat liczba najmniejszych placówek spadła o 3,7 proc. – podaje Komisja Europejska. W Polsce ubywa ich kilka razy szybciej. Przybywa miejscowości, w których nie ma żadnego sklepu.
Ubywa małych sklepów

Kilkadziesiąt tysięcy małych sklepów zamknięto w ostatnich pięciu latach w krajach Unii Europejskiej. W Polsce ubywa ich najszybciej. Tylko w tym roku zniknie ok. 4 tys. – podaje „Rzeczpospolita

Sklepiki nie radzą sobie z konkurencją sieci dyskontowych, które otwierają sklepy w coraz mniejszych miejscowościach. To, że są miejsca, gdzie nie ma żadnego sklepu, jest niebezpieczne zwłaszcza dla starszych i niepełnosprawnych. Dla nich sklep blisko domu jest dużym ułatwieniem. Jest to także ważne dla osób niemających samochodu.

Z danych firmy Nielsen wynika, że w latach 2004 – 2009 liczba sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych spadła o 17,5 proc., do 91 tys. (małych placówek wszystkich branż jest ok. 128,6 tys.). Według prognozy Euromonitor International w tym roku w Polsce zamkniętych zostanie co najmniej 4 tys. kolejnych. Jednym z powodów jest ekspansja dużych sieci, takich jak Biedronka czy Carrefour, do coraz mniejszych miast czy nawet wsi.

Trudno się dziwić, że konsumenci wolą robić zakupy w takich sklepach, skoro z cokwartalnego badania cen koszyka 20 produktów spożywczych wynika, że w dyskontach jest o 28 proc. taniej niż w sklepikach – pisze „Rzeczpospolita”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE