W przyszłym roku ponad 5 tys. nowych policjantów

Komendant Główny Policji Marek Działoszyński zapowiedział w piątek, że w przyszłym roku zostanie wcielonych do służby ponad 5 tys. nowych funkcjonariuszy, a budżet policji będzie proporcjonalnie większy niż w 2012 r.
W przyszłym roku ponad 5 tys. nowych policjantów
W piątek Komendant Główny Policji wraz z podsekretarzem stanu w MSW Michałem Deskurem wzięli udział w uroczystym zakończeniu modernizacji Komendy Powiatowej Policji w Strzelcach Krajeńskich (Lubuskie).

Działoszyński przypomniał, że tegoroczny plan przyjęć do formacji został zrealizowany w stu procentach. Poinformował, że do 6 listopada przyjęto do policji 1170 nowych funkcjonariuszy, wakaty obniżyły się do ok. 5 proc.

"To już jest taka wielkość, która nam pozwala funkcjonować" - powiedział. Dodał, że w przyszłym roku plan zakłada zatrudnienie 5 tys. funkcjonariuszy.

Oceniając przyszłoroczny budżet formacji szef policji powiedział, że będzie on trudny - podobnie jak budżet całego państwa.

"Nie jesteśmy wyspą szczęśliwości, jednak i ten kryzys, który jest dzisiaj wszechobecny także dotyka Polski i my to rozumiemy jako policja, dlatego racjonalizujemy wydatki. No, ale też właśnie, żeby te wydatki racjonalizować, trzeba robić termoizolacje, remonty, żeby koszty energii, która także drożeje, obniżać" - powiedział Działoszyński.

Poinformował, że został opracowany trzyletni program standaryzacji policji, którego realizacja ma rozpocząć się w przyszłym roku. Polega on na uzyskaniu odpowiedniego standardu funkcjonowania jednostek policji. Dotyczy to parametrów budynków i ich wyposażenia.

"Chcielibyśmy w ciągu trzech najbliższych lat zainwestować z budżetu państwa ponad 1 mld zł na remonty, inwestycje związane z budowaniem komend tam, gdzie remont się nie kalkuluje" - powiedział Działoszyński. Dodał, że środki na realizację programu policja będzie także pozyskiwała z innych źródeł.

W komendzie w Strzelcach Krajeńskich, którą odwiedził szef policji, kompleksowa modernizacja została przeprowadzona w dwóch etapach. Pierwszy, który obejmował remont pomieszczeń służby dyżurnej i pomieszczeń dla osób zatrzymanych, zakończył się latem 2009 roku.

Drugi etap, podczas którego wyremontowano pozostałą część budynku oraz gruntownie przebudowano pomieszczenia dawnej stołówki adaptując je na potrzeby funkcjonowania komendy, rozpoczął się w grudniu 2011 r. i trwał do 15 listopada 2012 r. Cała inwestycja była finansowana z budżetu państwa i kosztowała prawie 5 mln zł.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE