W turystyce ani śladu kryzysu

  • PAP/Rzeczpospolita
  • 31-10-2013
  • drukuj
W biurach podróży nie ma śladu po kryzysie. Sprzedaż oferty letniej była większa o 10 proc. niż rok temu, a zimowej może wzrosnąć nawet o 20 proc.
W turystyce ani śladu kryzysu

Tegoroczny sezon okazał się dla biur podróży całkiem udany. Jak wynika z danych systemu rezerwacyjnego Merlin liczba klientów wzrosła w porównaniu z 2012 r. o blisko 11 proc. - informuje "Rzeczpospolita".

Z kolei według szacunków branżowej firmy analitycznej Travel Data w 2013 r. łączny zysk biur podróży może sięgnąć 80 mln zł. To lepszy wynik niż w 2008 r., kiedy to zysk wyniósł 78,5 mln zł i po którym nastąpiły 4 kolejne lata dużych strat.

A teraz rozkręca się również sprzedaż oferty zimowej. W ciągu ostatnich czterech tygodni liczba klientów jest o 20 proc. większa niż w tym samym czasie rok temu - wylicza "Rz".

Te dane mają być dobrym prognostykiem dla wyników całego sezonu zimowego. "Nie widać nawet drobnego śladu pozostałości po kryzysie" - podkreśla Polski Związek Organizatorów Turystyki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.