• PARTNERZY PORTALU

Województwa redukują wydatki. Nie zależy im na promocji?

Polskie samorządy wojewódzkie redukują swoje wydatki marketingowe. W tym roku spadną one do 53,6 mln zł z 57,85 mln wydanych w roku 2015 - wynika z raportu przygotowanego przez portal marketingmiejsca.
Województwa redukują wydatki. Nie zależy im na promocji?
Województwa wydają coraz mniej na promocję (fot. pixabay.com)

"Z naszej analizy wynika, że kolejny rok z rzędu samorządy wojewódzkie obniżają wydatki na promocję. Ogółem w 2014 roku urzędy marszałkowskie wydały na ten cel 61,2 mln zł, w minionym roku 57,85 mln zł, a w tym planują wydać już tylko 53,6 mln zł" – mówi cytowany w raporcie Robert Stępowski, ekspert marketingu terytorialnego i autor badania samorządowych budżetów promocyjnych.

Z raportu wynika, że w 2015 roku najwyższymi budżetami na promocję dysponowały województwa: warmińsko-mazurskie (8,75 mln zł) i małopolskie (7,4 mln zł). Zaś najmniej wydały: mazowieckie (356 tys. zł) i opolskie (583 tys. zł).

Wśród najdroższych działań województwa warmińsko-mazurskiego w ubiegłym roku znalazł się projekt "Warmia i Mazury Pro-invest 2015", którego wartość wynosiła ponad 6,8 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych to ponad 5,8 mln zł.

W tym roku województwo warmińsko-mazurskie planuje wydać na promocję około 9,2 mln zł.

Według raportu, województwo mazowieckie, które znalazło się na drugim biegunie pod względem wydatków marketingowych z budżetem za 2015 rok wynoszącym 356 tys. zł, wydało te pieniądze głównie na Kongres Promocji, XVI edycję Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego i dożynki wojewódzkie. W tym roku Mazowsze chce wydać na promocję 366 tys. zł.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Prawo Temat bardziej na luzie :

kronikaodkrywcow.pl

Jan, 2016-03-26 18:02:01 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE