PARTNER PORTALU
  • BGK

Wpływy z reklam w stołecznym kinie zasilą budżet wydarzeń specjalnych

  • PAP    30 stycznia 2014 - 08:25
Wpływy z reklam w stołecznym kinie zasilą budżet wydarzeń specjalnych

W stołecznym Iluzjonie, należącym do Filmoteki Narodowej, wprowadzono przed seansami bloki reklamowe. Wpływy z wyświetlania reklam zasilą budżet przeznaczony na organizację wydarzeń specjalnych i emisję filmów premierowych - wyjaśnił kierownik kina Michał Komoń.




Kino Iluzjon, jedna z kulturalnych wizytówek stolicy, działa w Warszawie od prawie 60 lat. Wprowadzenie reklam to nowość; pracownicy kina nie przypominają sobie, aby były one prezentowane w Iluzjonie kiedykolwiek wcześniej - powiedziała rzeczniczka Filmoteki Narodowej Justyna Jabłońska.

Kierownik Iluzjonu Michał Komoń, tłumacząc zmianę, mówił: "Pragniemy kontynuować naszą misję - prezentować ambitny repertuar, klasykę kina, filmy artystyczne, w dużej mierze spoza głównego nurtu. Dużą wagę przywiązujemy do produkcji polskich - przez cały styczeń na przykład pokazujemy najlepsze filmy polskie zeszłego roku, kandydujące do Polskich Nagród Filmowych Orły. Idąc z duchem czasu, do repertuaru wprowadzamy także nowości. W lutym będzie ich kilka. Premierowo pokażemy najnowszy obraz Steve'a McQueena Zniewolony: 12 Years a Slave i, przedpremierowo, film Jima Jarmuscha Tylko kochankowie przeżyją".

"Taka działalność łączy się z bardzo konkretnymi obciążeniami finansowymi. Jednocześnie zależy nam na utrzymaniu cen biletów na obecnym poziomie, chodzi o 10-18 zł" - powiedział Komoń. Jak zaznaczył, Iluzjon - tak jak inne kina niszowe - musiał odnaleźć się na komercyjnym rynku, a koszty utrzymania obiektu oraz przygotowania materiałów do projekcji lub ekspozycji są znaczne. Za pokazywanie reklam kino pobiera opłatę. Filmoteka Narodowa podpisała z brokerem reklamowym, firmą KinAds, umowę, na mocy której za wyświetlane reklamy Iluzjon otrzyma wynagrodzenie - wyjaśnił Komoń. Jak powiedział, wpływy te zasilą budżet przeznaczony na bieżącą działalność, organizację wydarzeń specjalnych i emisję filmów premierowych.

Zgodnie z ustaleniami, blok reklamowy przed seansem w Iluzjonie trwać może maksymalnie 5 minut. "Zastrzegliśmy sobie jednak prawo do ostatecznej akceptacji materiałów reklamowych, które będą pojawiały się w kinie" - powiedział Komoń, pytany o rodzaj reklamowanych produktów i usług. Jednocześnie zaznaczył: "Nie zamierzamy wprowadzać rygorystycznych ograniczeń w tej materii. Każda reklama nie naruszająca ogólnie przyjętych norm społeczno-obyczajowych może potencjalnie pojawić się na ekranie".

Do bloków reklamowych wprowadzone będą także zwiastuny kinowe, spoty społeczne, własne materiały promocyjne Filmoteki Narodowej oraz materiały innych instytucji i partnerów Filmoteki. Obecnie przed seansami obejrzeć można np. krótki materiał informacyjny Opery Narodowej - przypomniał Komoń.

Nim zapadła decyzja o wyświetlaniu reklam, kino przeprowadziło w tej sprawie (w lutym 2013 r.) ankietę wśród publiczności. Widzowie zdecydowali, że zgadzają się na taką zmianę - powiedział szef Iluzjonu.

Pytany, czy w Iluzjonie, jako placówce podległej Filmotece Narodowej - państwowej instytucji kultury, prezentowanie reklam jest dozwolone, Komoń zaznaczył: "Kino Iluzjon prowadzi działalność misyjną - upowszechnia kulturę filmową, zgodnie ze statutem Filmoteki Narodowej. Jednak jest też obiektem, który funkcjonuje na normalnym rynku komercyjnym, rządzonym przez określone prawa popytu i podaży".





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.