Wrocławski rynek w plakatach

22 prace laureatów konkursu plastycznego na plakat promujący polską prezydencję w Radzie Unii Europejskiej znalazły się na wystawie, którą od niedzieli możną oglądać na wrocławskim rynku.

Konkurs plastyczny pt. "Nadaj Ton Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej" to inicjatywa europosłanki Lidii Geringer de Oedenberg. Od grudnia 2010 r. do kwietnia 2011 r. jego uczestnicy nadesłali łączni ponad 240 plakatów. Jury konkursu wybrało 22 zwycięskie prace, które pod koniec czerwca były prezentowane w Brukseli. Ich autorami są mieszkańcy Dolnego Śląska i Opolszczyzny. Najmłodszy uczestnik konkursu ma 7 lat, najstarszy 78.

"Zwycięskie plakaty pokazują piękną wizję Polski w Europie (...) Mamy tu wyjątkowe wyobrażenia, na przykład Polskę trzymającą dwa magnesy, która ściąga do siebie inne kraje Unii, czy Polskę jako okręt flagowy Wspólnoty" - mówiła w niedzielę podczas wernisażu Geringer de Oedenberg.

Wystawa jest pokazywana w Polsce po raz pierwszy. Nagrodzone prace będzie można oglądać na wrocławskim Rynku do końca lipca. Później wystawa będzie prezentowana w innych miastach Dolnego Śląska i na Opolszczyźnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE