Wrocławskie firmy podbijają bawarski rynek

Przedstawiciele kilkudziesięciu niemieckich firm mieli okazję zapoznać się z działalnością najbardziej obiecujących wrocławskich przedsiębiorstw.
Wrocławskie firmy podbijają bawarski rynek

Spotkanie gospodarcze organizowane przez Ministerstwo Gospodarki Bawarii, Invest in Bavaria, Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową oraz Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej pozwoliło wskazać możliwości kooperacji pomiędzy firmami i organizacjami z regionu Bawarii i Wrocławia.

W seminarium odbywającym się w Monachium wzięli udział przedstawiciele władz regionów obu państw. Stronę polską reprezentował m.in. prezydent Wrocławia, Rafał Dutkiewicz, a także z ramienia ARAW-u wiceprezes Zarządu, Ewa Kaucz oraz kierownik projektu, Marcello Murgia.

Ze strony niemieckiej udział wzięli m.in. bawarski minister gospodarki, Martin Zeil oraz dyrektor generalny izby przemysłowo-handlowej dla Monachium i Górnej Bawarii, Peter Driessen.

Przede wszystkim było to jednak spotkanie biznesowe, którego miało na celu nawiązanie szeroko rozumianej współpracy gospodarczej między regionem Bawarii a Wrocławiem oraz przedstawienie Niemcom możliwości, wynikających z kooperacji z polskimi przedsiębiorcami.

Na spotkanie zaproszonych przez Ministerstwo Gospodarki Bawarii zostało kilkadziesiąt firm z tego regionu. Z polskiej strony natomiast ARAW zaproponował współpracę najbardziej obiecującym podmiotom gospodarczym z Wrocławia - głównie firmom biorącym udział lub aspirującym do programu Polski Czempion.

- Udział reprezentantów biznesu z obu regionów sprawił, że seminarium miało unikalną, niespotykaną do tej pory formę. Spotkanie dało wrocławskim przedsiębiorcom możliwość skonfrontowania swoich umiejętności i wiedzy z oczekiwaniami firm funkcjonujących w innej kulturze, o innych uwarunkowaniach gospodarczo-politycznych, o odmiennej etyce biznesu i pracy. Pozwoliło także poznać potencjał inwestycyjny Bawarii, organizację procesu lokowania biznesu i jego wsparcie, jakiego przedsiębiorcy z Polski, mogą oczekiwać w tym regionie Niemiec - mówi Grzegorz Paszkiewicz, wiceprezes Casus Finanse, jednej z firm biorących udział w seminarium.

- Z drugiej strony, polskie firmy miały okazję przedstawić swoje umiejętności i poziom, jaki reprezentują w biznesie, tym samym pokazując stronie niemieckiej jak wspierane mogą być lokowane przez ich w Polsce inwestycje. Jedną z form takiej współpracy może być dojrzały i wydajny outsourcing, który przedsiębiorcom daje oszczędności i lepsze wyniki, natomiast nam pozwala tworzyć miejsca pracy dla cenionych polskich specjalistów i managerów. Po spotkaniu utwierdzam się w przekonaniu, że na arenie międzynarodowej nie mamy się czego wstydzić, co więcej, możemy nie tylko myśleć, ale i działać globalnie. Ważne jest jednak byśmy przy okazji takich inicjatyw działali perspektywicznie i definiowali korzyści, których nie odniesiemy tutaj i teraz, ale w przyszłości - dodaje Paszkiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE