Zakaz działalności dla biur podróży

Urząd marszałkowski woj. śląskiego zakazał dwóm biurom podróży prowadzenia działalności organizatora turystyki na 3 lata.
Zakaz działalności dla biur podróży

To wynik kontroli prowadzonych w br. w 30 biurach podróży działających w regionie. W przypadku tych obu biur nie było poszkodowanych.

Od stycznia tego roku pracownicy Wydziału Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach przeprowadzili 30 kontroli w biurach podróży działających na terenie województwa śląskiego, w tym 19 kontroli zaplanowanych i 11 podjętych po zgłoszeniach klientów biur podróży.

Biuro prasowe urzędu poinformowało, że w styczniu oraz w czerwcu urząd wydał dwie decyzje zakazujące prowadzenia działalności organizatora turystyki na trzy lata. Kontrola wykazała, że jedna z tych firm nie była wpisana do Rejestru Organizatorów Turystyki. W drugim przypadku biuro turystyczne – wbrew oświadczeniu o przekazywaniu wpłat klientów na rachunek powierniczy – przelewało te pieniądze na swoje firmowe konto.

Rachunki powiernicze są rodzajem zabezpieczenia w przypadku, gdyby impreza turystyczna się nie odbyła; pieniądze klientów powinny się tam znajdować do czasu jej zakończenia.

W obu przypadkach nie było poszkodowanych. Urząd marszałkowski nie informuje, które biura otrzymały zakazy. Oba nie mogą przez 3 lata organizować własnych imprez. „Zakaz działalności organizatora turystyki na trzy lata oznacza, że (biuro podróży) może prowadzić działalność, jako agent turystyczny sprzedając imprezy innych organizatorów” – powiedziała Beata Kapuścik z Wydziału Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego.

Zastrzeżenia kontrolerów dotyczyły także w trzech przypadkach braku potwierdzonej znajomości języka obcego przez pilotów, a w dwóch – zbyt niskiej sumy gwarancyjnej wypłacanej, gdy biuro straci płynność finansową lub ogłosi upadłość.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE