Zamieszanie z powodu budowy metra. Kierowco przesiądź się do tramwaju

  • AW/ztm.waw.pl
  • 18-10-2011
  • drukuj
Mimo tego, że organizacja komunikacji w rejonie Dworca Wileńskiego, z powodu budowy stacji metra, została przewrócona do góry nogami, autobusy i tramwaje na nowych trasach radzą sobie już jako tako. Gorzej z kierowcami - twierdzi stołeczny ZTM.
Zamieszanie z powodu budowy metra. Kierowco przesiądź się do tramwaju

ZAKTUALIZOWANA. Od 15 października ruch samochodów na Trasie W-Z został bardzo mocno ograniczony. Kierowcy mogą korzystać jedynie z odcinka między pl. Bankowym a Wisłostradą. Odcinek Trasy W-Z między Wisłostradą a ul. Szwedzką jest dostępny tylko i wyłącznie dla komunikacji miejskiej. Ta zdaniem mieszkańców, wczoraj pozostawiała wiele do życzenia. Pasażerowie czekali na przeludnionych przystankach, a kierowcy autobusów nie zawsze wiedzieli, którędy jechać.

Kierowca samochodu osobowego, który wjedzie na Trasę W-Z od strony pl. Bankowego będzie musiał więc zaraz za wylotem tunelu skręcić w prawo w Nowy Zjazd i dojechać do Wisłostrady. Jadąc od strony Marek, będzie musiał skręcić w prawo w ul. Szwedzką lub zaparkować wzdłuż północnej jezdni al. Solidarności (w kierunku mostu) albo ewentualnie na terenie Centrum Handlowego Wileńska.

W nowej rzeczywistości nie mogą się odnaleźć niektórzy kierowcy samochodów osobowych. Mimo zakazu wjeżdżają na most Śląsko-Dąbrowski gdzie są karani przez strażników miejskich i policjantów. Dlaczego obiekt został zamknięty dla samochodów osobowych?

- Zamknięcie mostu dla samochodów osobowych ma na celu usprawnienie ruchu komunikacji miejskiej. Trasą W-Z kursuje teraz aż siedem linii autobusowych: 160, 190, 527, 226, 718, 738 i 805. Trzy pierwsze autobusy jeździły Trasą W-Z już wcześniej. Cztery pozostałe zostały na nią skierowane od 15 października. Na „WuZetce” są też cztery linie tramwajowe: 18, 20, 23 i 26. W sumie, w godzinach szczytu, w każdym kierunku Trasę W-Z pokonuje ponad 80 pojazdów komunikacji miejskiej. Do tego dochodzi bardzo dużo autobusów komunikacji prywatnej (oraz dodatkowo taksówki, pojazdy służb miejskich i jednoślady). Koniecznie warto wspomnieć, że liczba kursów pojazdów komunikacji miejskiej od środy jeszcze się zwiększy. Trasą W-Z będzie bowiem dodatkowo kursowała linia 512. Liczba pojazdów na godzinę w jednym kierunku wzrośnie z 81 do 93 - tłumaczy Konrad Klimczak z Zarządu Transportu Miejskiego.

- Przy tak dużym natężeniu ruchu pojazdów komunikacji miejskiej, dopuszczenie dodatkowo ruchu samochodów osobowych wpłynęłoby na znaczne pogorszenie warunków kursowania autobusów i tramwajów. Bardzo duże problemy wystąpiłyby zwłaszcza na skrzyżowaniach - dodaje.

Chodzi m.in. o skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Jagiellońską, na którym uruchomiono skręt tramwajowy a także skrzyżowanie przy pl. Bankowym. Korki tworzące się przed tymi skrzyżowaniami szybko „rozlałyby się” również na inne skrzyżowania i ciągi komunikacyjne. Wystąpiłyby również problemy w obsłudze przystanków przy Starym Mieście.

Most jest zamknięty dla samochodów osobowych dlatego kierowcy w większości wybierają alternatywne trasy. Ale jest też rozwiązanie także dla tych kierowców, którzy chcą się przesiąść do komunikacji. Na północnej jezdni al. Solidarności, między Szwedzką a pl. Wileńskim, zostały wytyczone miejsca parkingowe. Na terenie Centrum Handlowego Warszawa Wileńska uruchomiony został parking P+R. W sumie, w obu tych lokalizacjach kierowcy mają do dyspozycji ok. 500 miejsc. Po pozostawieniu auta mogą się przesiąść do autobusu, którym przejadą przez most Śląsko-Dąbrowski. Pierwszego dnia roboczego w nowej komunikacyjnej rzeczywistości te miejsca parkingowe świeciły jednak pustkami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Co jest grane? Ludzie sie wkurzają a tu nic!Zero informacji i zadowoleni z życia?Będzie objazd czy nie?

TAK CZY NIE?, 2011-10-18 11:02:47 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE