PARTNER PORTALU
  • BGK

ZDM Warszawa ruszył z kolejną kampanią „3 kolory”

  • AW    2 kwietnia 2015 - 12:57
 ZDM Warszawa ruszył z kolejną kampanią „3 kolory”
Stopklatka ze spotu promującego kampanię "3 kolory") (fot.youtube)

Wjazd na czerwonym świetle stał się piątą przyczyną wypadków w 2014 roku. Dlatego też komunalna spółka Zarząd Dróg Miejskich po raz czwarty zorganizowała kampanię poświęconą bezpieczeństwu ruchu drogowego w Warszawie.




Kampania "3 kolory" prowadzona w ramach Dekady Działań na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020, ma na celu przypomnienie kierowcom znaczenia sygnałów nadawanych przez sygnalizację świetlną, wymazanie ze świadomości pojęć "wczesno-żółte, późno-pomarańczowe, czy różowe".

- Sygnalizacja jest urządzeniem, które przeszkadza kierowcom – podkreśla Grażyna Lendzion, dyrektor ZDM. A jakie mogą być tego tragiczne skutki pokazuje mocny spot.

Jak wynika ze statystyk, wjazd na czerwonym świetle stał się piątą przyczyną wypadków. W 2014 roku doszło z tego powodu w Warszawie do 58 wypadków, w wyniku których poniosło śmierć 4 osoby, a 74 zostały ranne.

- Do tego, należy wziąć pod uwagę statystyki Straży Miejskiej z pięciu stołecznych skrzyżowań, które objęte są systemem fotoradarów, rejestrującym wjazd na czerwonym świetle. Przez cały 2014 rok, fotoradary zarejestrowały aż 26 429 wykroczeń polegających na niestosowaniu się do sygnałów nadawanych przez sygnalizację – informuje ZDM.

Kampania została objęta patronatem Ambasady Brytyjskiej, ponieważ pierwsza sygnalizacja na świecie pojawiła się właśnie w Londynie w 1868 roku. Wielka Brytania jest wskazywana przez OECD, jako jedno z nielicznych państw, które realnie walczy z problemem bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Twarzą kampanii „3 Kolory” jest Jarosław Gugała. Przypomnijmy, że komunalna spółka zrezygnowała z udziału Kamila Durczoka po jego rezygnacju ze stanowiska redaktora naczelnego „Faktów” TVN w związku z aferą i zarzutami o mobbing.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (1)

  • Aktywna Mobilność, 2015-04-03 15:08:56

    Dla wzmocnienia skuteczności tej kampanii warto promować działania na rzecz uspokojenia ruchu - stosując trudny do ogarnięcia wyobraźnią, ale prawdziwy argument, że limit prędkości 30 km/h zwiększa przepustowość ulic, zmniejsza hałas i poprawia jakość życia w mieście. Samochody przestrzegające limit...u 50 km/h rzadziej lub w ogóle nie przejeżdżają na czerwonym.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.