Zachodniopomorskie: rekordowa dotacja z RPO na modernizację linii kolejowej

Linia kolejowa 210 ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego doczeka się gruntownej modernizacji. Na ten cel spółka PKP PLK otrzyma od marszałka województwa zachodniopomorskiego blisko 150 mln zł. To największa kwota wsparcia w historii Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
Zachodniopomorskie: rekordowa dotacja z RPO na modernizację linii kolejowej
Całkowity koszt modernizacji linii to prawie 220 mln zł (fot. wzp.pl)

Podpisanie umowy zaplanowano w poniedziałek (17 lipca). Linia kolejowa 210 jest jedną z najważniejszych zachodniopomorskich magistral o znaczeniu ponadregionalnym, dlatego jej modernizacja od samego początku wspierana jest przez marszałka województwa.

W styczniu 2015 roku podpisano umowę na opracowanie projektu modernizacji, na którą z unijnych funduszy na lata 2007-2013 Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego przeznaczył prawie 1 mln zł. Przygotowanie dokumentacji umożliwiło rozpoczęcie kolejnego etapu prac, czyli remontu linii, na które PKP PLK pozyska unijną dotację.

Całkowity koszt zadania szacuje się na prawie 220 mln zł. Dofinansowanie z RPO WZ 2014-2020 wyniesie aż 148,7 mln zł. Projekt wpisuje się w założenia 5. Osi Priorytetowej „Zrównoważony transport”. Zakończenie robót przewiduje się na grudzień 2020 roku.

Dzięki dotacji uda się przeprowadzić całkowitą modernizację nawierzchni toru nr 2 na odcinku Szczecinek-Łubowo i Łubowo-Czaplinek oraz toru numer 1 na odcinku Złocieniec-Jankowo. Dzięki temu przywrócony zostanie obukierunkowy ruch ze Szczecinka do Łubowa. Dodatkowo poprawione zostaną warunki jazdy na magistrali biegnącej przez trzy powiaty: drawski, łobeski i szczecinecki. To pozwoli na zwiększenie częstotliwości połączeń oraz skrócenie czasu podróży.

Jak podkreślają urzędnicy, inwestycja ta jest również komplementarna z projektem Programu Regionalnego Województwa Pomorskiego przewidującym wsparcie na remont linii 405 prowadzącej ze Szczecinka przez Słupsk do Ustki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.