Dworzec Olsztyn Zachodni po modernizacji

Podróżni mogą już korzystać ze zmodernizowanego dworca Olsztyn Zachodni. Po niespełna roku prac, 13 czerwca 2017 r. został udostępniony nowoczesny i przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych obiekt.
Dworzec Olsztyn Zachodni po modernizacji
Dworzec Olsztyn Zachodni (fot. mib.gov.pl)

Prace objęły między innymi: odnowienie elewacji i wnętrza dworca. W ramach inwestycji renowacji poddany został również plac przed dworcem. Ponadto zamontowane zostały nowe ławki i siedziska dla podróżnych, a w sąsiedztwie budynku powstało 11 nowych miejsc postojowych.

- Dziękuję zarówno jako olsztynianin, jak i jako wiceminister infrastruktury i budownictwa, bo to kolejna inwestycja pomagająca walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym. Dzięki zmodernizowanemu dworcowi pasażerowie bezpieczniej i bardziej komfortowo dotrą do pracy czy do szkoły - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Pod zadaszeniem dworca przygotowano również 9 nowych stojaków na rowery oraz samoobsługową stację napraw
Pod zadaszeniem dworca przygotowano również 9 nowych stojaków na rowery oraz samoobsługową stację napraw

Zmodernizowany  obiekt  pozbawiony  jest   barier  architektonicznych. Znacznym ułatwieniem dla osób o ograniczonej mobilności jest pochylnia łącząca budynek dworca z miastem i miejscami postojowymi. Z myślą o osobach niewidomych zainstalowane zostały ścieżki prowadzące oraz tyflograficzne mapy obiektu.  Niedosłyszący mogą skorzystać  z  pętli  indukcyjnych  ułatwiających zrozumienie komunikatów głosowych.

Na dworcu dostępna jest jedna kasa biletowa w poczekalni wewnętrznej, wydzielona przestrzeń dla opiekuna z dzieckiem, toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz opiekuna z dzieckiem, a także zadaszona poczekalnia zewnętrzna. Pod zadaszeniem dworca przygotowano również 9 nowych stojaków na rowery oraz samoobsługową stację napraw, która jest do dyspozycji rowerzystów prze całą dobę.

Koszt zrealizowanych prac to ok. 3 mln zł. Przebudowa dworca sfinansowana została z dotacji budżetowej Skarbu Państwa oraz ze środków własnych PKP.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.