Program Inwestycji Dworcowych. PKP wyremontuje lub zbuduje 188 dworców

PKP opublikowało listę blisko 200 dworców kolejowych, które zostaną wyremontowane bądź wręcz zbudowane od podstaw do roku 2023. Jak podkreślają sami kolejarze, Program Inwestycji Dworcowych to największe tego typu przedsięwzięcie w historii polskiej kolei.
Program Inwestycji Dworcowych. PKP wyremontuje lub zbuduje 188 dworców
Przystanek Kraków Zabłocie. Ten obiekt już przeszedł modernizację (fot. twitter.com/PKP PLK)

Program został przyjęty we wrześniu ubiegłego roku. To, ile obiektów zostanie w nim ostatecznie ujętych, zmieniało się jednak z upływem czasu. Na opublikowanej niedawno przez PKP liście (publikujemy ją w całości w dziale „multimedia”) można znaleźć m.in. główny dworzec w Poznaniu, Olsztynie, Wałbrzychu i Rzeszowie, dworce w Raciborzu, Słupsku, Suwałkach, Włocławku, Koszalinie, Koluszkach, Gorzowie Wielkopolskim, czy Dąbrowie Górniczej. Trzeba jednak przypomnieć, że rok temu można było przeczytać, że do modernizacji wytypowano ponad 450 obiektów (aczkolwiek PPKP zastrzegała wówczas, że nie ma jeszcze zapewnionego finansowania dla tych prac). 

Czytaj: PKP odrestauruje 200 dworców ale gruntów nie chce oddać

Jak informuje PKP, procesy inwestycyjne (na różnych etapach) prowadzone są w przypadku 164 obiektów ujętych w tym dokumencie. Spółka podkreśla, że najwyższy priorytet mają dworce zlokalizowane przy zmodernizowanych, będących w trakcie przebudowy lub planowanych do modernizacji liniach kolejowych, objętych rządowym Krajowym Programem Kolejowym.

– Program Inwestycji Dworcowych jest, obok bezprecedensowego w historii Polski programu modernizacji linii kolejowych, największym programem służącym modernizacji polskiej kolei. Dworce kolejowe muszą być nowoczesne, oszczędne, przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych – dzięki modernizacji i budowie prawie 200 dworców w PID uda nam się ten cel zrealizować – podkreśla minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE