PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Do końca lutego samorządy mają czas na przekazanie wykazów kąpielisk

  • PAP/JS    28 stycznia 2019 - 16:27
Do końca lutego samorządy mają czas na przekazanie wykazów kąpielisk
Zgodnie z Prawem wodnym, kąpielisko to wyznaczony przez radę gminy wydzielony i oznakowany fragment wód powierzchniowych (fot. pixabay.com)

Do 28 lutego samorządy mają czas na przekazanie do Wód Polskich uchwał rad gmin określających wykazy kąpielisk oraz wnioski organizatorów o utworzenie takich miejsc rekreacji - przypomina Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.




  • Regionalny Zarząd przypomina na swojej stronie internetowej, że taki obowiązek wynika z uchwalonego w lipcu 2017 roku Prawa wodnego.
  • Ustawa w art. 37 ust. 12 wprowadziła wymóg corocznego przekazywania Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu Wody Polskie w terminie do 28 lutego projektów uchwał rad gmin określających wykazy kąpielisk na terenie gmin, celem ich zaopiniowania.
  • Do wniosku należy dołączyć kopię zgłoszenia wodnoprawnego oraz zaświadczenie o niezgłoszeniu sprzeciwu.

RZGW we Wrocławiu dodał, że do Wód Polskich należy przekazać wnioski organizatorów kąpielisk o umieszczenie w gminnym wykazie kąpielisk wydzielonych fragmentów wód powierzchniowych, na których jest planowane utworzenie kąpielisk. Do takiego wniosku należy zamieścić ponadto: kopię zgłoszenia wodnoprawnego oraz zaświadczenie o niezgłoszeniu sprzeciwu; informacje dotyczące planowanego kąpieliska (aktualny profil wody w kąpielisku, status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym lub informacja, że wniosek dotyczy nowego kąpieliska, ocena jakości wody i klasyfikacja wody w poprzednim sezonie kąpielowym, udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli); zgodę na utworzenie kąpieliska uzyskaną przez organizatora kąpieliska od właściciela wód oraz od właściciela gruntu przylegającego do kąpieliska.

Regionalny Zarząd wskazał, że wniosek o umieszczenie w gminnym wykazie kąpielisk wydzielonych fragmentów wód powierzchniowych, na których planowane jest utworzenie kąpielisk obejmuje: imię i nazwisko albo nazwę oraz adres organizatora; nazwę i adres kąpieliska oraz opis granicy kąpieliska na aktualnej mapie topograficznej albo ortofotomapie lub wykaz współrzędnych punktów załamania granicy kąpieliska; wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska; wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska; wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska; opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych; wskazanie sposobu gospodarki odpadami.

Projekty uchwał określających wykaz kąpielisk podlegają procedurze opiniowania również przez właściciela wody, Głównego Inspektora Ochrony Środowiska oraz państwowego powiatowego lub państwowego granicznego inspektora sanitarnego. W przypadku kąpieliska położonego na terenie parku narodowego opinię wydaje jego dyrektor, zaś w przypadku kąpieliska na śródlądowej drodze wodnej - dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej - wyjaśnił Regionalny Zarząd we Wrocławiu.

Zgodnie z Prawem wodnym, kąpielisko to wyznaczony przez radę gminy wydzielony i oznakowany fragment wód powierzchniowych, wykorzystywany przez dużą liczbę osób kąpiących się, pod warunkiem że w stosunku do tego kąpieliska nie wydano stałego zakazu kąpieli. Kąpieliskami nie są np. pływalnie; baseny pływackie lub uzdrowiskowe; zamknięte zbiorniki wodne, które są wykorzystywane w celach terapeutycznych; sztuczne, zamknięte zbiorniki wodne oddzielone od wód powierzchniowych i wód podziemnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Czarny, 2019-02-06 13:38:35

    Od stycznia weszła tez ustawa o tym, jak powinny wyglądac oznaczenia kąpielisk. Czytałem u Top Design Chwaszczyno na profilu. Ina rzecz to kąpieliska kompletnie nie oznaczone. Niebezpieczeństwo ogromne. A dalej zdarza się widywać je niestety..

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.