PARTNERZY PORTALU

Wyświetlacze na ulicach. Ławo przesadzić, ale branża zapewnia o swoim umiarkowaniu

  • Adrian Ołdak    21 września 2020 - 20:00
Wyświetlacze na ulicach. Ławo przesadzić, ale branża zapewnia o swoim umiarkowaniu
LED-owy wyświetlacz w warszawskim metrze (fot. Grand Warszawski / Shutterstock.com)

Na ulicach polskich miast, szczególnie największych, montuje się coraz więcej ekranów LCD/LED wyświetlających reklamy. Marketing chce dotrzeć do klientów, ale zdaje sobie sprawę, że nie może przesadzić... Chce to robić z głową i w dobrej relacji z mieszkańcami oraz władzami samorządowymi.




  • Przedstawicieli branży zwracają uwagę na potrzebę stworzenia odpowiednich regulacji porządkujących wyświetlanie reklam na ulicach.
  • Dobry przykład płynie z Londynu. Ustalono tam, w których częściach miasta można wyświetlać na ekranach obrazy ruchome, a w których muszą być statyczne.
  • Wiele wskazuje, że trendem stanie się wyświetlanie nie tylko reklam, ale także treści niekomercyjnych. Już teraz trzeba postawić pytanie, na jakich zasadach ma się to dziać...

- Digital Signage (oznakowanie cyfrowe - red.), wyświetlanie profesjonalne to jeden z najbardziej plastycznych elementów, które wpisują się w komunikację DOOH (Digital Out of Home). Patrzę na to zjawisko z dwóch perspektyw, jako marketer, którego zadaniem jest komunikacja, ale także jako przedstawiciel firmy, która produkuje takie nośniki - mówi Michał Bordewicz, Marketing Manager, Samsung Electronics. - Musimy się zastanowić, jak ich używać i do czego mają służyć. Warto na pewno skorzystać z tego, że pozwalają na komunikowanie się w czasie rzeczywistym.

Wyświetlanie reklam zdobywa uznanie odbiorów. Według badań Samsunga przeprowadzonych w miastach powyżej 250 tys. mieszkańców, a głównie w Warszawie, ponad 64 proc. respondentów uznało reklamę digitalową za najciekawszą, ponieważ przyciąga wzrok i nie jest statyczna.

- Dla mnie reklama DOOH jest ciekawa z jeszcze jednego powodu. Może być bardziej efektywna pod względem przekazu komunikatów, a co za tym idzie - może zmniejszać liczbę nośników reklamowych w mieście. „Less is more”... Nie chodzi o to, żeby wszędzie było dużo reklam, ale żeby były one dobrze wkomponowane w miasto, w odpowiedzialny sposób zaaranżowane. Technologię powinniśmy rozwijać w sposób zrównoważony, nie kosztem mieszkańców - mówi Marcin Ochmański, prezes zarządu Warexpo (właściciela i administratora największej sieci słupów reklamowych w Warszawie).

- Dziś technologia pozwala, żeby reklama digitalowa nie była natrętna. Systemy Samsunga pozwalają dostosowywać jasność ekranów do pory dnia - wskazuje Bordewicz. - Redukujemy w ten sposób zanieczyszczenie światłem.

Radosław Gołąb, dyrektor ds. rozwoju produktów digital firmy AMS, zajmującej się reklamą outdoorową, zwraca uwagę na potrzebę współpracy z miastami oraz wewnątrz branży w celu stworzenia odpowiednich regulacji porządkujących wyświetlanie reklam na ulicach. Tak się dzieje w Londynie, gdzie firma ma swoje nośniki. Wiadomo, w których miejscach można wyświetlać na ekranach ruchome obrazy (np. Piccadilly), a w których tylko statyczne (np. Leicester Square). Podobne uregulowania potrzebne są także w Polsce.

- Ekrany to naturalna część infrastruktury miejskiej - ocenia Gołąb.

Cyfrowa metamorfoza





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!