PARTNERZY PORTALU

EEC Online

Trwa transmisja sesji

30 lat samorządów – czy święto spowoduje refleksję?

Zobacz program Wydarzenia Zaloguj się

To powinno zmienić się w urzędach 25 maja

  • PW    20 maja 2020 - 19:13
To powinno zmienić się w urzędach 25 maja
25 maja powinna być przywrócona obsługa interesariuszy urzędów administracji publicznej, w tym samorządowej (Fot. BIP Urząd Miasta Bełchatowa)

W związku z ubiegłotygodniowym rozporządzeniem Rady Ministrów oraz uchwaloną tzw. tarczą antykryzysową 3.0 od 25 maja zmianie powinny ulec zasady funkcjonowania 
urzędów administracji publicznej. Związek Miast Polskich uczula samorządy, o czym powinny pamiętać.




Zmiany wynikają z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii oraz uchwalonej 14 maja 2020 r. ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (tzw. tarcza antykryzysowa 3.0). 

- Przypominamy, że od poniedziałku 25 maja br., po wydaniu kolejnego rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii powinna być przywrócona – w zakresie określonym w tym rozporządzeniu – obsługa interesariuszy urzędów administracji publicznej, w tym samorządowej. Sposób jej zorganizowania musi spełniać rygory sanitarne określone w przepisach - zwróciło uwagę biuro Związku Miast Polskich. 

Czytaj też Związek Miast Polskich zgłosił projekt tarczy samorządowej.

Z kolei tzw. tarcza antykryzysowa 3.0 (ustawa z dnia 14 maja 2020 r.), uchyla wcześniejsze przepisy wstrzymujące bieg terminów w postępowaniu administracyjnym.

- Terminy rozpoczynają bieg po upływie 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, tj. od 25 maja br. - wyliczył ZMP. 

Do projektu nowelizacji tej ostatniej ustawy aż 87 poprawek wniósł Senat. RP. W czwartek 14 maja Sejm RP poparł część tych poprawek m.in. dotyczące ulgi w składkach na ZUS dla samozatrudnionych. Posłowie nie zgodzili się jednak, by wykreślić z ustawy przepisy dotyczące prezesa UKE.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA





×
KOMENTARZE (1)

  • Człowiek06999, 2020-05-22 00:07:54

    Wszystko pięknie, ale jak w ciasnych klitkach niektórych urzędów zachować reżim sanitarny -odległość conajmniej 2 metrów- pomiedzy petentami czy w relacji petent -urzednik, a koronawirus grasuje w Polsce w najlepsze.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.