PARTNER PORTALU
  • BGK

Call center w szkołach zawodowych? Ministerstwa odpowiadają

  • MN    1 grudnia 2016 - 11:45
Call center w szkołach zawodowych? Ministerstwa odpowiadają
Ministerstwo Rozwoju nie rozważa wprowadzenia kierunku "call center" w szkołach zawodowych. (fot. Flickr)

• Od września 2017 r. wejdą w życie szkoły branżowe, które przejmą rolę obecnych szkół zawodowych i będą kształcić uczniów w praktycznych zawodach.
• W mediach pojawiły się w ostatnim czasie doniesienia, że jednym z nauczanych zawodów w szkołach będzie… pracownik call center.
• Zarówno Ministerstwo Rozwoju jak i Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprzeczają, aby mieli rozpatrywać taki pomysł.




Resort rozwoju tłumaczy, że propozycja utworzenia w szkołach zawodowych klas o profilu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta” (pracownik call center) została zgłoszona przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Wniosek SMB został w ministerstwie przeanalizowany, jednak żadna opinia MR w tej kwestii nie była oficjalnie prezentowana. 

Jednocześnie informacje medialne, sugerujące powstanie kierunku nauczania w zawodzie call center, nie przedstawiają faktycznego stanowiska resortu.

- Ministerstwo Rozwoju dostrzega konieczność gruntownej reformy szkolnictwa zawodowego w Polsce i dostosowania kształcenia młodych ludzi do potrzeb nowoczesnego rynku pracy.Priorytetowe znaczenie mają zawody wspierające rozwój innowacyjnej gospodarki. Mając to na względzie MR nie planuje występować do MEN z wnioskiem o dodanie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowego zawodu "pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta” – czytamy w stanowisku Ministerstwa Rozwoju.

Czytaj też: Reforma oświaty: Trzeba będzie przywrócić SPZ-ty?

Głos w tej sprawie zabrało również MEN, które podkreśla, że zgodnie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określa, w drodze rozporządzenia, klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego na wniosek ministra właściwego w zakresie danego zawodu.

Minister – wnioskodawca dokonuje oceny uzasadnienia wprowadzenia zawodu do klasyfikacji (kształcenia w określonym typie i rodzaju szkoły), utrzymania kształcenia w tym zawodzie lub wykreślenia zawodu – z punktu widzenia potrzeb danej branży czy gałęzi gospodarki oraz biorąc pod uwagę wymagania kwalifikacyjne określone w przepisach regulujących funkcjonowanie danego obszaru.

Czytaj też: Przejście ze szkół zawodowych do branżowych - krok po kroku

Wniosek taki powinien zawierać m.in. uzasadnienie potrzeby kształcenia w proponowanym zawodzie oraz informacje o potrzebach rynku pracy w zakresie danego zawodu. 

Rynek pracy niewątpliwie potrzebuje pracowników call center. Kwestią dyskusyjną jest natomiast fakt, czy taki profil nauczania zainteresowałby jakichkolwiek uczniów. Resort nie planuje więc kształcenia w tym zakresie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • Ala, 2016-12-02 09:25:14

    Morawiecki ma naprawdę dobre argumenty! Chodzi mi o klasy o profilu call center. Przecież coraz więcej dużych firm potrzebuje outsourcować centra obsługi klienta. Ja akurat pracuję w takim call center w Tivronie w Krakowie i obsługujemy klientów czeskich, węgierskich (między innymi) także przydadzą ...się u nas osoby, które będą wiedziały czym jest system obsługi klienta ;)  rozwiń
  • obywatel gminy, 2016-12-01 19:20:54

    Tak kierunki typu callcenter oraz pracownik sezonowy to osie rozwoju Polski. Takie kierunki dla Kraju nad Wartą oraz Generalnej Guberni propagowali również ubermenschowie z zachodu. Naprawdę niech się zastanowią niektórzy, co mówią i piszą.
  • ..., 2016-12-01 19:02:19

    Szkoły na zapotrzebowanie starszego pokolenia - bo tylko leciwi ludzie nie korzystający z Internetu kupują coś przez telefon... Telefoniczna sprzedaż jest już niemal zapomniana w krajach zachodnich...



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.