- Zaczęliśmy dyskusję merytoryczną i umówiliśmy się na dyskusję na żywo 18 maja. Poprzedzone to będzie to materiałem pisemnym, na bazie którego będziemy potem dyskutować. Chodzi o to by dokonać takich zmian, które uatrakcyjnią zawód nauczyciela, mówił Czarnek .
Czytaj też: Wynagrodzenia nauczycieli znów na stole, ale o podwyżkach nie ma jeszcze mowy
Czarnek dodał: - Mówiliśmy też o reżimie sanitarnym, przekazywaliśmy dodatkowe zalecenia, np. wietrzenia klas.
- Apelowałem również do dyrektorów szkół, którzy nieroztropnie zaplanowali od 4 do 97 maja dni wolne od pracy, aby wycofali się z tych decyzji i tak zorganizowali pracę, by dzieci mogły wrócić do kształcenia w trybie stacjonarnym, podkreślił minister.
Dyskusja toczyła się także wokół programów wsparcia dzieci i młodzieży. Na ten cel przeznaczonych jest 187 mln złotych.
Wsparcie merytoryczne to co najmniej 1 godzina zajęć dodatkowych w tygodniu. Możliwość zorganizowania takich zajęć będzie od 1 czerwca lub od 1 września.
Elastyczny będzie też program wsparcia kultury fizycznej uczniów - będzie można go wprowadzać albo od czerwca albo od września.
- Cieszymy się bardzo z powrotu dzieci do szkół. Jesteśmy przekonani, że zakończenie roku szkolnego 25 czerwca przyczyni się do tego, że odbuduje się wspólnota wśród uczniów i między nimi a nauczycielami, zaznaczał minister.
Czytaj też: Uczniowie wracają do szkoły. Minister przedstawił plan

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.