PARTNER PORTALU
  • BGK

Inspekcja Sanitarna skontrolowała szkoły

  • PAP    20 września 2013 - 12:12
Inspekcja Sanitarna skontrolowała szkoły

W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego lubuska Inspekcja Sanitarna przeprowadziła kontrole w szkołach dot. przygotowania placówek do przyjęcia uczniów. Wyniki kontroli nie wykazały rażących uchybień w zakresie sanitarno-higienicznym i technicznym.




Inspektorzy sprawdzali stan techniczny placówek, zakres i jakość wykonanych podczas wakacji remontów i innych prac.

Lubuskie placówki szkolne w większości zostały dobrze przygotowane do rozpoczęcia roku szkolnego 2013/2014. Przeprowadzono wiele prac, które wpłynęły na poprawę warunków pobytu uczniów - wynika z raportu Inspekcji Sanitarnej.

"Nadal jednak, z uwagi na brak pieniędzy, w wielu przypadkach wykonywane są głównie prace wynikające z zaleceń i obowiązków nałożonych decyzjami administracyjnymi" - powiedziała kier. Oddziału Higieny Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gorzowie Agnieszka Woźniczka.

Z danych Sanepidu wynika, że podczas wakacji prace remontowo-przygotowawcze prowadzono w 252 lubuskich szkołach. Remontowano sale dydaktyczne, bloki żywieniowe i sportowe oraz toalety i łazienki. W wielu szkołach wykonywano szereg prac modernizacyjno-remontowych, a także porządkowych.

Zdecydowana większość placówek oświatowych zakończyła remonty, modernizacje i inne prace przed rozpoczęciem roku szkolnego. Jednak nie wszystkie. W trzech prace remontowe zakończą się do 30 września br., a w 13 szkołach będą kontynuowane podczas roku szkolnego.

"W celu zapewnienia uczniom bezpiecznych warunków pobytu w tych placówkach, dyrektorzy zobowiązali się, iż prace będą kontynuowane z pełnym zapewnieniem bezpieczeństwa uczniów uczęszczających na zajęcia. Remontowane sale dydaktyczne i pomieszczenia kompleksów sportowych zostaną wyłączone z użytkowania, a miejsca rozbudowy będą niedostępne dla uczniów" - podkreśliła Woźniczka.

Inspekcja podsumowała także wyniki przeprowadzonych w minionym roku szkolnym kontroli stanowisk pracy ucznia, czyli dostosowania mebli szkolnych do wzrostu uczniów w lubuskich szkołach.

Woźniczka przypomniała, że to ważny element mający wpływ na zdrowie dzieci i młodzieży. Nieodpowiednie stanowisko pracy jest bowiem nie tylko przyczyną zmęczenia, ale także prowadzi do powstawania wad postawy.

"Analiza zebranych podczas kontroli informacji oraz porównanie wyników badań z lat ubiegłych wskazują, iż pomimo wyposażania coraz większej liczby szkół w meble posiadające certyfikaty, liczba niedostosowanych stanowisk pracy ucznia i przedszkolaka utrzymuje się na podobnym poziomie" - powiedziała Woźniczka.

Badaniami objęto 220 placówek, w których oceniono ponad 9,1 tys. stanowisk pracy ucznia/przedszkolaka. Nieprawidłowości dotyczyły 619 (tj. 6,7 proc.) ocenionych stanowisk. W skontrolowanych placówkach edukacyjnych użytkowanie mebli niedostosowanych do wzrostu uczniów dotyczyło 16 proc. przedszkoli, 21 proc. szkół podstawowych oraz 26 proc. gimnazjów.

Najczęściej nieprawidłowości dotyczyły: braku właściwego oznakowania mebli edukacyjnych, nieodpowiedniego zestawienia ławki i krzesła, niedostosowania rozmiaru mebli do wzrostu dziecka, czy braku informacji w dziennikach lekcyjnych na temat rozmiaru mebli odpowiadających danemu uczniowi.

W większości przypadków uchybienia te usuwano podczas kontroli. Stan techniczny mebli w skontrolowanych szkołach i przedszkolach oceniono jako dobry.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.