Spośród placówek, które dostały zielone światło, by wprowadzić edukację hybrydową lub zdalną, 26 stanowią szkoły podstawowe, 13 to licea, 9 zespoły szkół, 6 przedszkola, 3 specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze i 1 szkoła policealna.
Najwięcej, bo 31 placówek jest z Warszawy. W ich przypadku - jak podaje WSSE w Warszawie - powiatowy inspektor sanitarny przyzwolił na zawieszenie zajęć, ale ustalenie trybu nauczania pozostawił do dyspozycji dyrektora i organu prowadzącego.
Pozostałe placówki ze zgodą sanepidu na edukację hybrydową lub zdalną są z powiatów: siedleckiego (9), wołomińskiego (5), płońskiego (5), radomskiego (3) oraz po jednej z powiatów: ciechanowskiego, garwolińskiego, grodziskiego, mińskiego, ostrołęckiego, piaseczyńskiego, płockiego, płońskiego i sochaczewskiego.
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie zauważa, że w niektórych powiatach opinie dla tych samych placówek wydawane były ponownie, gdyż dotyczyły np. różnych okresów lub innych oddziałów, grup albo całej placówki. Dotyczy to powiatu siedleckiego, gdzie wydano 4 opinie dla Szkoły Podstawowej Nr 7 w Siedlcach i powiatu płońskiego, gdzie wydano 2 opinie dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Płońsku.
W porównaniu z poprzednimi tygodniami znacząco wzrosła liczba placówek, w których na naukę w domu odsyłani byli uczniowie więcej niż jednego oddziału klasowego. Zgody na nauczenie hybrydowe lub zdalne były zwykle wydawane na kilka dni. Przyczyną pozytywnych opinii dla zmiany trybu funkcjonowania placówek były przeważnie pojedyncze zakażenia.
Od początku roku szkolnego dyrektorzy szkół i innych placówek złożyli do mazowieckich stacji sanepidu 223 wnioski o zmianę trybu nauczania, 135 zostało rozpatrzonych pozytywnie.
Zgodnie z przepisami, aby zawiesić zajęcia stacjonarne dla części lub wszystkich uczniów potrzebna jest zgoda organu prowadzącego i pozytywna opinia powiatowego inspektora sanitarnego.