PARTNER PORTALU
  • BGK

Nauczyciele są przepracowani, a uczniowie się nudzą

  • PulsHR.pl (jm)    25 sierpnia 2014 - 10:48
Nauczyciele są przepracowani, a uczniowie się nudzą

Według danych Instytutu Badań Edukacyjnych średni tydzień pracy nauczyciela trwa 46 godzin, o sześć więcej niż urzędnika. Praca w klasie to niewiele ponad 30 proc. tego czasu. Co z resztą?




Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna", samo przygotowanie do lekcji zajmuje nauczycielom średnio ponad 7 godzin tygodniowo. Tyle samo trwa sprawdzanie prac uczniów. Prawie trzy godziny nauczycielowi zajmuje tworzenie dokumentacji. Zdaniem ekspertów lekiem mogłaby być współpraca z innymi nauczycielami, ale na to przeciętny belfer poświęca tylko 45 min w tygodniu.

Czytaj też:  Nauczyciele nie chcą się przekwalifikowywać

Trudno w tym czasie na przykład wymienić się scenariuszami najciekawszych lekcji. Najczęściej znajdują na to czas osoby pracujące w szkołach podstawowych. Jednak im wyższy poziom edukacji, tym gorzej. Najwięcej pracują poloniści, historycy i matematycy. Najmniej – nauczyciele WF.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Alka, 2014-08-29 18:08:09

    Do w.potega@neostrada.pl: Zgadzam się, że niestety nie potrafimy organizować sobie miejsc pracy przy użyciu własnego kapitału i pomysłu - to niestety nasza wielka słabość; pozwalamy na zagrabianie naszego rynku zbytu przez firmy zewnętrzne nawet w tak prostych działaniach jak dystrybucja artykułów m...asowych, czyli handel artykułami spożywczymi. Dlaczego zarabia na nas Jeronimo, Lidl, Kaufland i inne ? Zewnętrzne firmy opanowują całe gałęzie gospodarki i czerpią z naszej pracy dochody wyprowadzane za granicę. Nie jest to jednak efekt źle pracujących szkół, a złego prawodawstwa, zbyt wysokich kosztów pracy i zamiłowania do tego, co ,,zagraniczne". Nie zgadzam się z panującymi opiniami, iż dostęp do wiedzy jest nieograniczony, co zwalnia szkoły z jej przekazywania; byłby ten pogląd uzasadniony, gdyby 100% uczniów miało motywację do zdobywania jej samodzielnie, korzystając z dostępnych źródeł - niestety to tylko pobożne życzenie. Człowiek z natury jest wygodny/leniwy i uczniowie również, a podstawowa wiedza jest konieczna aby dokonywać codziennie właściwych wyborów, nawet we własnym, prywatnym życiu i interesie, nie tylko w pracy zawodowej. Brak wiedzy zaburza/uniemożliwia procesy analizy i syntezy, w konsekwencji powoduje podejmowanie złych decyzji. Nie wylewajmy znowu dziecka z kąpielą.  rozwiń
  • w.potega@neostrada.pl, 2014-08-25 18:52:13

    Badanie czasu pracy nauczycieli jest odwracaniem uwagi od rzeczywistych problemów edukacyjnych. W XXI wieku zadaniem nauczycieli nie jest przekazywanie wiadomości, jak ciągle słyszymy i czytamy oraz niestety praktykujemy, lecz wspieranie wszystkich uczniów w ich rozwoju. Wiedza jest w XXI wieku dost...ępna, także w wydaniu lepszym niż szkolne. Jest wiedzy w otoczeniu ucznia nadmiar. Rozwój uczniów to dorastanie do wykonywania życiowo ważnych czynności, w czym zespoły nauczycieli powinny każdemu uczniowi pomagać. Podstawowe współczesne zadania nauczycieli to: 1) rozpoznanie potencjałów rozwojowych poszczególnych uczniów, 2) programowanie wsparcia, zindywidualizowane, ale w zespołach, 3) prowadzenie z każdym uczniowskim zespołem zajęć silnie motywujących do wysiłku. Tymczasem utrwalono urawniłowkę, narzuconą w PRL-u i dlatego wszyscy udają. Nauczyciele twierdzą (słusznie), że nakazane czynności wykonują, nawet 46 godzin w tygodniu. Uczniowie udają, że niby nauczycieli słuchają, albo co gorsze zapamiętują zbędne informacje. Zaś rodzice chcą mieć spokój, zajęci problemami swojej pracy. Efekt jest taki, że kończą szkoły młodzi ludzie, a co potrafią? Aktywniejsi i zdesperowani jadą uczyć się pracy w Anglii, w Niemczech, etc. W Polsce dochodowej pracy zorganizować nie potrafimy, będąc na europejskim rynku. Co będzie, gdy skończy się wyprzedaż państwowego majątku i skończą się dopłaty unijne? Nadal będziemy od Niemców, Anglików, Francuzów, Holendrów,... znacznie biedniejsi, znacznie mniej zarabiający? To są problemy do rozwiązywania przez szkoły i nauczycieli. Ich rozwiązywaniem powinni zająć się zarządzający szkołami, a także pedagogiczne uczelnie, czego niestety nie widać.  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.