Więcej zajęć wyrównawczych i rozwijających dla uczniów w Częstochowie

Więcej zajęć wyrównawczych i rozwijających dla uczniów w Częstochowie
Mniej więcej 25 proc. godzin w ramach programu zostanie przeznaczonych na pracę z uczniem zdolnym (fot. pixabay.com)
Częstochowa rozszerza program zajęć wyrównawczych dla uczniów, którzy nie radzą sobie ze zdalną nauką. Wprowadza także zajęcia rozwijające dla tych, którzy w czasie pandemii nie są w stanie tak rozwijać swoich talentów, jak w okresie ją poprzedzającym.

Od początku marca do końca maja w Częstochowie trwać będzie druga edycja programu EDU-AKCJA - to wiem, to rozumiem, to umiem. Obejmie ona 11 szkół podstawowych i dwa zespoły szkolno-przedszkolne.

To kontynuacja pilotażu, który uruchomiono w roku 2020 w ośmiu „podstawówkach”. Wówczas w ramach programu zajęcia wyrównawcze objęły uczniów z klas I-VIII. Jak podkreśla ratusz, akcja była odpowiedzią na zdiagnozowane przez dyrektorów i nauczycieli potrzeby edukacyjne dzieci, które przez znaczną część ubiegłego roku zdane były na zdalną edukację. Ostatecznie z akcji skorzystało ponad tysiąc uczniów.

Druga edycja programu EDU-AKCJA - to wiem, to rozumiem, to umiem obejmie 13 placówek. Fot. UM Częstochowa
Druga edycja programu EDU-AKCJA - to wiem, to rozumiem, to umiem obejmie 13 placówek. Fot. UM Częstochowa

- Tym razem, w zależności od potrzeb, będą to zarówno zajęcia wyrównawcze, jak i rozwijające dla ucznia zdolnego. Chcemy objąć nimi 2,5 tys. dzieci i młodzieży w klasach I-VIII - mówi prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.

Czytaj: Zmiany w kształceniu przyszłych nauczycieli. Dużo więcej nauki na odległość

Jak informuje urząd miasta, w placówkach objętych programem odbywać się będą zajęcia wyrównawcze dla uczennic i uczniów, którzy mają trudności w nauce. Są to w założeniu zajęcia dla tych, którzy z różnych przyczyn nie radzą sobie w zadowalający sposób z opanowaniem wymaganych wiadomości i umiejętności, a także potrzebują więcej czasu na to, by je przyswoić.

Jednocześnie w tych szkołach odbywać się będą również zajęcia rozwijające, które z kolei mają być systemowym wsparciem szkoły w pracy z uczniem zdolnym. Łączna liczba godzin przewidzianych na zajęcia to 4781, z czego mniej więcej 25 proc. zostanie przeznaczonych na pracę z uczniem zdolnym, a reszta – na zajęcia wyrównawcze.

TAGI
KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!