Znamy nauczycieli - laureatów konkursu „Zawodowiec Roku 2022”

- Bardzo się cieszę, że jest ta I edycja programu, że możemy dziś państwa nagrodzić, uhonorować – mówiła wiceminister edukacji i nauki Marzena Machałek podczas gali wręczenia nagród w konkursie.
- Za to wszystko, co zrobiliście do tej pory, za to, że kształcenie zawodowe się rozwija, bardzo serdecznie Wam dziękuję – zaznaczyła.
- Podkreśliła również, że ważnym elementem reformy kształcenia zawodowego było także wzmocnienie współpracy szkół z firmami.
MEiN konsekwentnie realizuje reformę kształcenia zawodowego
Wiceminister Machałek przypominała, że MEiN konsekwentnie realizuje politykę budowania prestiżu kształcenia zawodowego. Służy temu reforma z 2019 r., której celem było m.in. uatrakcyjnienie procesu kształcenia w szkołach branżowych i technikach oraz dostosowanie go do potrzeb rynku pracy.
Sekretarz stanu w MEiN zaznaczyła, że jednym z efektów wprowadzonej reformy jest zwiększenie liczby uczniów, którzy po szkole podstawowej wybierają naukę w szkołach branżowych i technikach.
– Mamy ponad 58,5 proc. absolwentów, którzy wybierają naukę w szkołach branżowych i technikach – podsumowała.
Wiceminister Marzena Machałek wymieniała narzędzia i mechanizmy, które przyczyniają się do zwiększenia efektywności kształcenia zawodowego oraz umożliwiają dostosowanie go do potrzeb rynku pracy. Jednym z nich jest prognoza zapotrzebowania na pracowników na krajowym i wojewódzkim rynku pracy, której towarzyszy zróżnicowane finansowanie. Szkoły kształcące w zawodach, na które jest największe zapotrzebowanie na pracowników, otrzymują zwiększoną subwencję.

– W tych zawodach opłaca się organizować kształcenie – zaznaczyła wiceminister.
Podkreśliła również, że ważnym elementem reformy kształcenia zawodowego było także wzmocnienie współpracy szkół z firmami.
Zawodowiec Roku – wspólna inicjatywa resoru oświaty oraz FRSE i KGHM
Konkurs „Zawodowiec Roku 2022” to inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki realizowana w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) oraz KGHM Polska Miedź. Celem I edycji konkursu było wyłonienie i nagrodzenie najbardziej zaangażowanych nauczycieli ze szkół branżowych, techników, szkół policealnych oraz centrów kształcenia zawodowego.
Tytuł zawodowca roku mógł otrzymać nauczyciel, który:
- jest zaangażowany i z pasją pracuje z młodzieżą,
- wspiera zainteresowania zawodowe uczniów,
- cieszy się autorytetem w środowisku szkolnym i lokalnym,
- posiada szczególne osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze w obszarze kształcenia zawodowego,
- działa na rzecz promocji kształcenia zawodowego np. wprowadza autorskie rozwiązania dydaktyczne i metodyczne w obszarze kształcenia zawodowego,
współpracuje z otoczeniem społeczno-gospodarczym (w szczególności z pracodawcami) i dbać o swój rozwój zawodowy.

Do konkursu wpłynęło 537 zgłoszeń w 62 dziedzinach. Komisja oceniała je według pięciu kryteriów. Ostatecznie wyróżnienia i tytuły przyznano 118 nauczycielom.
Listę laureatów publikujemy w załączeniu.

Czytaj więcej
Rośnie liczba godzin ponadwymiarowych w szkołach
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
łowcatrolli
2023-03-20 09:26:38
😏 - twój uśmiech jest bezcenny - ty taki uśmiechnięty masz urodę tatarskiej doooopy
-
😏
2023-03-19 12:45:30
Do brudel-POPiS: nauczyciele są zbyt uczciwi, żeby się sztucznie uśmiechać 😏
-
brudel-POPiS
2023-03-17 16:30:20
Należy się: Należy się przyjrzeć w jakiej wysokości są te nagrody - foto pierwsze od góry pokazuje wysokość tych nagród - żenada i sztuczne uśmiechy