Partnerzy portalu

Asystent podatkowy i centra obsługi podatnika poczekają do lata. Egzekucja opłat za odpady na razie nie dla włodarzy miast

Nowa ustawa o administracji podatkowej wejdzie w życie pół roku później niż planowano, 1 lipca 2016 r. Administracja podatkowa nie jest bowiem przygotowana do zmian. Przesunięcie terminu wejścia w życie nowego prawa oznacza też, że wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast na razie nie będą mogli prowadzić egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Członkowie sejmowej komisji finansów publicznych zajmowali się we wtorek nowelizacją uchwalonej 10 lipca 2015 r. ustawy reformującej administrację podatkową. Ustawa wprowadza m.in. asystenta podatkowego, system obsługi i wsparcia podatnika czy centra obsługi podatnika.

Zaproponowana przez posłów PiS nowela przesuwa wejście w życie tych przepisów z 1 styczna 2016 r. na 1 lipca 2016 r. Jako powód przesunięcia PiS podaje nieprzygotowanie administracji skarbowej do nowych zadań wynikających z przepisów uchwalonych przez poprzedni Sejm.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!