Lublin ogłasza przetarg na budowę 164 punktów ładowania pojazdów elektrycznych

Jak podała w środę Góźdź, miasto szuka podmiotu, który wydzierżawi na 10 lat łącznie 2750 m kw. nieruchomości w 82 punktach miasta, wybuduje na nich 164 ogólnodostępne stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych i zadba o ich odpowiednie oznakowanie. Następnie będzie pełnił rolę operatora i dostawcy usługi ładowania dla tych stacji.
Każda ze stacji - uzupełniła - powinna składać się z dwóch punktów ładowania, których moc ma być nie mniejsza niż 22 kW. "Do każdej ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów elektrycznych przewidziane są dwa miejsca postojowe" - przekazała.
Informując o szczegółach umowy podała, że podmiot wyłoniony w postępowaniu będzie miał 100 dni na uzyskanie wszelkich uzgodnień, decyzji i zezwoleń potrzebnych, by infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych mogła powstać na terenie miasta. Po tym terminie nastąpi podpisanie 10-letniej umowy dzierżawy, natomiast nowa infrastruktura ma być gotowa w rok po podpisaniu umowy.
"Termin składania ofert upływa 26 czerwca" - dodała Góźdź.
Zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk cytowany w komunikacie wskazał, że stacje zaplanowano w dzielnicach o zabudowie wielorodzinnej, w których mieszkańcy mają ograniczone możliwości ładowania pojazdów.
"Przewidziano je również na obszarach szczególnie atrakcyjnych pod względem turystycznym. Lokalizacje ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych wskazano przede wszystkim w oparciu o analizy dostępności infrastruktury elektroenergetycznej" - podał Szymczyk.
Jak przypomniała Góźdź, pierwszy przetarg został unieważniony, ponieważ żadna z ofert nie spełniała wymogów zamówienia.
Zgodnie z zapisami ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych - podał ratusz - minimalna liczba punktów ładowania w ogólnodostępnych stacjach ładowania w gminach takich jak Lublin to 210, podczas gdy obecnie w mieście funkcjonują 44 takie punkty.

Czytaj więcej
Elektromobilność. Brak akcyzy to za mało, kluczowy VATCzy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.