Nowe drogi rowerowe w Gliwicach łapią poślizg. Unieważnione dwa postępowania

Nie wiadomo jeszcze, kto zaprojektuje trakt dla użytkowników jednośladów przy ulicy Knurowskiej oraz na ulicach Jana Pawła II i Nowy świat, rozstrzygnięto jednak, które ulice na razie nie zostaną przebudowane.
W przypadku ulicy Portowej uzasadnienie takie jest zgodne z rzeczywistością – najniższa złożona oferta była o 9 tys. zł wyższa, niż środki zaplanowane przez ZDM. Jednak w przypadku ulicy Kujawskiej, jeden z potencjalnych wykonawców zmieścił się w budżecie założonym przez urzędników.
- Nie tylko cena, ale także inne kryteria brane są pod uwagę. Wpływ na wybór miało również kryterium – doświadczenie projektanta – wyjaśnia Jadwiga Stiborska, rzeczniczka ZDM.
Jak zapewnia Stiborska, ogłoszenie przetargowe ukaże się w najbliższym czasie. Nie zmienia to faktu, że przebudowa ulic Portowej i Kujawskiej zostanie opóźniona.
– Decyzja o unieważnieniu dwóch części przetargu na projekty nowych dróg rowerowych jest dla nas kompletnie niezrozumiała. Założone kwoty zostały przekroczone nieznacznie – o kilka tysięcy i nie ma sensu opóźniać tak ważnych inwestycji dla tak niedużych kwot, zwłaszcza, że nie ma gwarancji, że w ewentualnym powtórzonym przetargu kwoty będą niższe – komentuje Tomasz Herud, prezes stowarzyszenia Gliwicka Rada Rowerowa.
Oznacza to kolejne opóźnienia w budowie tych dróg rowerowych, a obie miały być gotowe w zeszłym roku – pisze Herud w serwisie facebook.com.
Zarząd Dróg Miejskich ogłosił w marcu przetarg na “Wykonanie dokumentacji projektowych przebudowy dróg w Gliwicach”. W ramach tej inwestycji w czterech miejscach w Gliwicach – wzdłuż ulicy Knurowskiej, Jana Pawła II/ Nowy Świat, Kujawskiej oraz Portowej miało powstać łącznie 2,6 km dróg rowerowych, które łączyć będą centrum miasta z poszczególnymi dzielnicami Gliwic.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.