Obwodnica Zatora i Podolsza już otwarta

- Budowa obwodnicy o długości ok. 3 kilometrów kosztowała ponad 32 mln zł.
- Nowa obwodnica przebiega od ronda przy moście na potoku Łowiczanka, wzdłuż drogi wojewódzkiej 781 do ronda na krajowej 44 przy Zatorskiej Strefie Gospodarczej.
- Inwestycja obejmowała m.in. budowę nowych skrzyżowań i dróg łączących szosę z istniejącym układem. Wybudowany został także wiadukt nad linią kolejową.
Budowa obwodnicy o długości ok. 3 kilometrów kosztowała ponad 32 mln zł, z czego 85 proc. wydatków pokryło dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Jak przypomniał marszałek województwa Witold Kozłowski podczas piątkowej uroczystości otwarcia obwodnicy, społeczność gminy i miasta Zator czekała na tę drogę od 2016 roku, bo wtedy zaczęły się pierwsze prace. W ich trakcie musiało dojść do zmiany wykonawcy, co znacznie przedłużyło czas budowy.
"To bardzo potrzebna droga dla Zatora i Podolsza, ale również dla całego układu komunikacyjnego zlokalizowanego wokół tego (...) przedsięwzięcia, jakim jest Energylandia (…). To droga, która z jednej strony usprawni układ komunikacyjny, a z drugiej strony przejmie ciężki ruch tranzytowy, który musiał przejeżdżać przez centrum miasta. Tym samym będzie tam spokojniej dla mieszkańców" - wskazał marszałek.
Wicemarszałek Małopolski Łukasz Smółka zwrócił uwagę, że obwodnica została udostępniona przed długim majowym weekendem, dzięki czemu usprawni wzmożony ruch turystyczny skierowany w tych dniach do Parku Rozrywki Energylandia. Dodał, że w długiej perspektywie inwestycja przyczyni się do rozwoju zatorskiej strefy aktywności gospodarczej, która cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów.
Burmistrz Zatora Mariusz Makuch zwrócił uwagę na dobrą współpracę wszystkich instytucji zaangażowanych w realizację tego zadania, pomimo perturbacji związanych z koniecznością zmiany wykonawcy w trakcie jego trwania. "Rozwijamy wspólnie strefę gospodarczą, a także turystykę, która jest nasza drugą nogą. Korki i komunikacja są naszą największą bolączką i hamulcem w rozwoju" - ocenił.
Nowa obwodnica przebiega od ronda przy moście na potoku Łowiczanka, wzdłuż drogi wojewódzkiej 781 do ronda na krajowej 44 przy Zatorskiej Strefie Gospodarczej. Inwestycja obejmowała m.in. budowę nowych skrzyżowań i dróg łączących szosę z istniejącym układem. Wybudowany został także wiadukt nad linią kolejową.
Zadanie realizował od 2020 roku drugi wykonawca, który przejął plac budowy po poprzedniku z powodu zerwania z nim kontraktu przez zamawiającego. Prace kontynuowała firma Banimex.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.