Partnerzy portalu

Porzuconych aut coraz więcej. Samorządy mają z tym problem

Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, nabycie lub zbycie pojazdów należy zgłosić do odpowiedniego organu w ciągu 30 dni, a także zawrzeć umowę ubezpieczenia OC. Obowiązek ten mają także samorządy, które muszą zajmować się pojazdami porzuconymi. Tyle tylko, że procedury przejęcia takiego samochodu często trwają dłużej niż 30 dni, co naraża samorządy na kary od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Śląski Związek Gmin i Powiatów apeluje o zmianę tych regulacji.
  • Śląski Związek Gmin i Powiatów uważa, że należy zmienić obecne przepisy dotyczące przejmowania porzuconych samochodów przez samorządy.
  • W 2021 r. urząd w Rudzie Śląskiej zapłacił karę 4,5 tys. zł za to, że nie zawarł umowy ubezpieczenia na przejęty samochód, który został wcześniej porzucony przez właściciela.
  • - Urząd jako posiadacz porzuconego pojazdu przeznaczonego do utylizacji poniósł odpowiedzialność za zaniedbanie poprzedniego właściciela. Rozstrzygnięcie takie jest rażąco niesprawiedliwe i niesłuszne podważając zaufanie do porządku prawnego - komentuje Śląski Związek Gmin i Powiatów.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!