Rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe. RIO wyjaśnia, na co można przeznaczyć pieniądze

Z wnioskiem o opinię wystąpił burmistrz Wałcza Maciej Żebrowski (Fot. Maciej Żebrowski Facebook)
Burmistrz Wałcza (woj. zachodniopomorskie) Maciej Żebrowski zwrócił się do RIO w Szczecinie o opinię w kwestii możliwości wydatkowania rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe na usuwanie skutków huraganu. Chodzi o likwidację uszkodzeń m.in. w budynkach urzędu miasta oraz innych jednostek miejskich. Zdaniem Izby to burmistrz musi dokonać oceny prawnej i zasadności takiego wydatku.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- W myśl ustawy o zarządzaniu kryzysowym, w budżecie JST tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości nie mniejszej niż 0,5 proc. wydatków budżetu JST, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu.
- „Czy za odtworzenie obiektów infrastruktury krytycznej można uznać naprawę dachów na budynku urzędu miasta, dachów na budynkach innych jednostek miejskich oraz dachów na budynkach szkół?” – zapytał burmistrz Żebrowski.
- RIO przypomniała, że do wyłącznej kompetencji burmistrza należy dysponowanie rezerwami i decydowanie w sprawach zarządzania kryzysowego. Przywołując orzeczenia sądów, podkreśliła, że rezerwa celowa to wydatki nieprzewidziane i nieplanowane.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.