PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

KOMENTOWANY TEKST

Wygrana w sądzie niewiele zmieni w walce o czyste powietrze


  • leją w oczy ?, 2019-02-16 21:45:23

    wydaje się , że bez ustawowego przymusu, samorządowcy nadal olewaliby takie problemy - przecież u nas władza samorządowa chyba w zasadzie nie ponosi żadnej odpowiedzialności ? - Na pewno zaczęliby działać, gdyby sąd nakazał wypłatę odszkodowania z prywatnej kieszeni urzędnika.
  • pozdrowienia z Poznania, 2019-02-10 19:43:09

    jest wiele działań nisko kosztowych zarówno profilaktycznych jak zmniejszających smog- ale samorządy ich nie podejmują. Czemu? Brak pomyślunku, inwencji, niechęć do rozmów z organizacjami społecznymi walczącymi ze smogiem (w zasadzie z pasywnymi urzędnikami)
  • w oczy !, 2019-02-10 19:06:55

    JEDNA WYGRANA CHYBA NIE WIELE ZMIENI, CHOĆ POWINNA WIELE ZMIENIĆ, ale 40 mln. wygranych ?
  • HONOR - jaki ?, 2019-02-10 09:33:50

    Szanowny Panie Mecenasie, kierując się swoim wychowaniem i swoimi wartościami, uważam że żadnej apelacji w tej sprawie nie powinno być , gdyż ludzie honorowi nie powinni starać się o uniknięcie naprawy wyrządzonej krzywdy, a krzywda jest, - jeżeli chodzi o smog samochodowy to zawiniły przede wszystkim fatalne przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, do dzisiaj niestety nie naprawione. Patrząc na historię procesu legislacyjnego ustawy o ptz z 2010r, wydaje się być oczywistym, że już wówczas można było spodziewać się jej skutków - przecież odbyła się np. cała wojna na linii KPRM - SEJM - SENAT, o aktualny do dzisiaj Art. 20-ty, jako głównego sprawcę dzisiejszego stanu.
  • wspólne zdrowie EU, 2019-02-08 12:24:10

    WYDAJE SIĘ, ŻE WARTO BYŁOBY ZAINTERESOWAĆ TYM PROBLEM KOMISJĘ EUROPEJSKĄ, PRZECIEŻ OBYWATELE INNYCH PAŃSTW TEŻ PRZYJEZDŻAJĄ DO POLSKI i też mogliby truć się naszym smogiem samochodowym i hałasem. Najlepszym rozwiązaniem byłoby prawne określenie minimalnych obowiązkowych standardów dostępu osób do publicznego transportu zbiorowego na całym obszarze UE.
  • trudna wojna !, 2019-02-08 09:40:04

    W mojej ocenie, jeżeli chodzi o smog samochodowy i hałas od prywatnych aut osobowych to w zasadzie całkowitą winę należy przypisać tragicznie kiepskiej ustawie o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie pozamiejskiego regionalnego publicznego transportu zbiorowego. To właśnie pod dyktando w/w ustawy został zniszczony pozamiejski transport zbiorowy, a to właśnie ten filar transportu zbiorowego spowodował zatłoczenie miast toksycznym złomem samochodowym "od merkel" - gdyż 80% osób mieszkających w miastach potrzebuje pojechać także na wioski, a niestety jest to niewykonalne bez własnego samochodu bo ok. 13-14 mln Polaków mieszka na terenie gmin, gdzie nie ma organizowanego transportu zbiorowego, a jak ktoś kupi jakiegoś szrota za parę groszy to jeżdzi nim także i w mieście Oczywiście mieszkańcy wiosek także przyjeżdżają do miast praktycznie tylko swoimi samochodami, bo PKS-y zlikwidowały większość połączeń, bądż przestały istnieć. Wiedzą o tym wszyscy, lecz z projektowaniem naprawy tej fatalnej ustawy o ptz dzieje się coś niebywałego - to po prostu nie mieści się w głowie, że projektant nadal odważa się proponować utrzymanie przepisów tejże ustawy, za pomocą których został zniszczony transport zbiorowy w Polsce, aby nie być gołosłownym , weżmy Art. 20 ustawy o ptz, zakazujący przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w Rozp. (WE) nr 1370/2007- o co wystąpiła także NIK do Prezesa Rady Ministrów. Nasz naród przegrywa z szrociarzami, busiarzami i niektórymi samorządowcami .
  • SPALINĄ ODDYCHASZ ?, 2019-02-08 08:59:06

    Niektórzy władcy uważają, że : "WSTYD NIE DYM - W OCZY NIE GRYZIE." -ale z pewnością szybko zmieniliby patologiczne przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, gdyby bezpośredni dotknęło to ich samych lub ich najbliższych.
  • w.potega@neostrada.pl, 2019-02-07 19:18:47

    Są potrzebne działania kompleksowe, ale personalizowane. Wpisaliśmy do Strategii rozwoju Warszawy cel pierwszy, czyli odpowiedzialność (wzrost odpowiedzialności), zarówno indywidualnej jak i w procesach decyzyjnych dotyczących na przykład dzielnicy lub jej fragmentu. Zainstalowaliśmy ze składek monitoring powietrza w warszawskiej dzielnicy Rembertów. Na głównej ulicy Rembertowa przekroczenia norm sięgają 600, a nawet 800%. Powstaje pytania, co zrobi władza, aby przywrócić czyste powietrze? Okazało się, że lokalna władza zamierzała jeszcze bardziej zanieczyszczać powietrze. Zakładam, że nieświadomie. Opracujemy na podstawie pomiarów stosowny raport, wskazując kierunki pożądanych działań. Przedstawimy je władzy, żądając zobowiązań efektywnych działań. Ewentualne pozwy sądowe obejmą konkretne osoby, których działania (publiczne) szkodzą powietrzu. O ewentualnych pozwach będziemy uprzedzać.


Wyszukiwarki

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.