PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

KOMENTOWANY TEKST

Via Carpatia im nie w smak. Samorządowe gremium wskazuje pilniejsze inwestycje


  • rzszowianka, 2019-06-19 16:05:50

    Odpowiadam P.Andrzejowi Dec , zbliża się czas urlopowy zapraszam do Rzeszowa podróżować samochodem osobowym droga S-19 do Barwinka. Teren bardzo górzysty , wąska droga i ruch komunikacyjny.Bardzo dużo tirów na międzynarodowej rejestracji od rosyjskich , litewskich, tureckich nie wyrabiają na za ciasnych zakrętach, obciążone ładunkiem nie dają rady po górę , a miedzy nimi samochody osobowe......strach czasami jadą 5 km/godz.Myślę, tylko trzeba dziękować tym którzy realizują tą inwestycje.
  • Andrzej Dec, 2019-06-16 18:36:22

    Rzeszowianko Droga. Wprawdzie trudno się nie zgodzić, że p. Świlski myśli wyłącznie o interie i własnego Regionu, a wpływy portów na obszar kraju zdecydowanie wyolbrzymia (80% kraju?!), to jednak bardzo proszę nie powtarzaj głupot rozpowszechnianych przez Tomasza Porębę, jakoby PO blokowała tę inwestycję. Po prostu, jak na każde przedsięwzięcie i na nią musiał przyjść odpowiedni czas.
  • Mario, 2019-06-15 15:47:35

    Jaki pryzmat własnego nosa? Nie jestem z Trójmiasta, a cła zasilają budżet centralny a nie Gdyni ani Gdańska, więc o czym tu mowa? To twarda ekonomia a nie emocjonalne popierduty. Te pieniądze są m.in. po to, aby było z czego dokonywać transferów socjalnych do Polski Wschodnie, gdzie 40% ogółu aktywnych zawodowo to rolnicy, którzy nic nie wnoszą do wspólnej kasy, za to czerpią z niej pełnymi garściami. Ktoś te pieniądze musi wypracować. Zabawne jest też to, że w czasach rządów plotących o zrównoważonym rozwoju co i rusz pojawiają się informacje o ciekawych inwestycjach przemysłowych, ale nie w Mońkach, Siemiatyczach, Białej Podlaskiej, czy w Kocku, ale jak zwykle na Dolnym Śląsku. Zadać sobie należy pytanie dlaczego? I nie brak Via Baltica jest tego przyczyną.
  • Gość, 2019-06-14 13:52:16

    Ale ekonomista z tego Świlskiego.
  • Czytacz, 2019-06-14 13:14:38

    "... Z portu Gdyńskiego nie wyjedziemy..." i " są większe potrzeby..." a tunel pod martwą Wisłą za 1 mld pln był aż tak konieczny ? Teoria Balcerowicza żeby wzmacniać i tak już obrzydliwie bogate duże ośrodki miejskie wciąż żywa a "ch... tam z Polską Wschodnią...'
  • Adam, 2019-06-14 12:43:26

    Mario obudź się, przestań patrzeć przez pryzmat swojego nosa. Przez takich jak ty, mamy teraz to co mamy.
  • Mario, 2019-06-14 11:17:42

    Doskonale wie co mówi. W interesie Polski jest, aby jak największa masa towarowa wkraczała na obszar Unii Europejskiej przez Polskie porty i przejścia graniczne i aby te ładunki w możliwie sprawny i szybki sposób trafiały do finalnych odbiorców. Z tego prostego powodu, że 20% pobranych ceł zostaje w budżecie państwa. W żadnym wypadku nie powinno nam zależeć na tym aby bardziej konkurencyjny pod tym względem był Pireus czy Constanta, a to spowoduje Via Carpatia. Z tego samego powodu KE nagle zainteresowała się naszymi specustawami. Były innym członkom neutralne, gdy chodziło o autostrady i linie kolejowe, ale nagle bolą w kontekście planowanej wielkiej rozbudowy polskich portów, w tym potężnego zwiększenia potencjału głębokowodnego. To bezpośrednie uderzenie w interesy Niemiec, Holandii i Belgii.
  • Stkom, 2019-06-14 10:23:23

    Ale dlaczego Polska nie może mieć portów także na morzach południowych A+C ??
  • Gość, 2019-06-14 10:14:17

    Dobrze że to nie tacy jak Świlski ,rządzą u nas w kraju.
  • rzeszowianka, 2019-06-14 09:35:42

    a co ten człowiek ma do powiedzenia Via Carpatia to sprawa infrastruktury europejskiej przyjęta przez UE, oczywiście kiedyś torpedowana przez europosłów PO , opóźniła realizacje
  • zniesmaczona, 2019-06-14 08:39:00

    Ale nam w smak zrównoważony rozwój - przeciw komu występują ? Polsce? Polakom?
  • Adam, 2019-06-14 08:21:49

    Jako mieszkaniec Polski wschodniej, również muszę stwierdzić, że wiele inwestycji realizowanych w regionach zachodniej Polski nie służy czy nie ma wpływu na rozwój Polski wschodniej. Ten pan chyba nie wie czym jest Unia Europejska i na co stawia - a stawia na zrównoważony wzrost regionów, czyli mamy nadganiać regiony, bogatsze. Głosząc takie tezy jak te w artykule dążymy do tego by wschód nadal był zaściankowy z tym wszystkim co za tym idzie. A ja stanowczo mówię temu - NIE.
  • Co jeszcze wymyślą?..., 2019-06-14 08:21:23

    To też im nie w smak... wpolityce.pl/swiat/450880-bill-clinton-caly-swiat-podziwia-polske


Wyszukiwarki

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.