PARTNER PORTALU

KOMENTOWANY TEKST

Co dalej z Teatrem Polskim we Wrocławiu? Zarząd województwa i ministerstwo nie mówią jednym głosem


  • Kultura, 2019-11-21 11:53:53

    Teatr Polski jest przykładem walki POLITYCZNEJ od kilku lat. A tu Hipokryzja i pokaz zarządzania Organizatora czyli Michała Bobowca. Dokąd kulturo zmierzasz. Dziś jest dzień życzliwości. Co to oznacza być życzliwym, mając empatię do drugiego człowieka. Oznacza to,że jest się człowiekiem w każdej sytuacji o każdym czasie. Tak więc Michał Bobowiec, Ewa Koleszko ,wraz z ustawionym " swym układem" tworzonym na nowo w OW, proszę patrzeć co się wprowadza do Teatru. Wydaje się uznaniowo premie z funduszy uzyskanych przez odwołaną kadrę zarządzająca. A reszta Standardy jak z lat 80 powrót do smutnych skostniałych czasów zarządzania PZPR. Proszę Mi pokazać ogłoszenia publiczne na rekrutację ?? Na jakiej podstawie została zatrudniona faworytka i koleżanka z obozu partyjnego BP, p. E. Janczak. bo ktoś powie wybitna , nie w Polsce jest wielu uzdolnionych Artystów. Ta Pani powinna już darować sobie występy w Operze i ustąpić miejsca młodszym koleżankom. Obok rekrutacji i zwolnień można zadać p. Księgowej wiele pytań, bardzo istotnych. Ale to na inny czas i miejsce pytania. Nie ma równych , równiejszych, wszyscy jemy ten sam chleb i pijemy tą samą wodę. OW to instytucja państwowa nie prywatywny folwark wraz grupy skostniałych układów. I tu jest klucz programu p. Dyr. Marcin Nałęcz Niesiołowski miał na wszystko swoje zdanie i w pełni w sposób profesjonalny odciął się od " układów" więc spotkało Go co jest.
  • Podsumowanie, 2019-11-21 09:06:57

    Wielki zamęt, wręcz bałagan jest w Urzędzie Marszałkowskim. Opera 18miesięczna walka z p. Dyrektorem( kontrola za kontrolą)w ciągu dwóch tyg. Usunięcie Dyrektora i zastępy Dyr. Na chwilę obecną bez Dyrektora i konkurs. Jak można było usunąć vice Dyr. powołując p.o księgową, pracującą od roku a wg ustawy współodpowiedzialną za finanse z art. 54. Jak można było tak niszczyć ludzi za taką ciężką pracę. Ich praca poparta jest wynikiem finansowym i wieloma nagrodami na arenie artystycznej. Ale jak to można wiedzieć o tym jak się nie ma czasu na takie drobiazgi. A teraz wiele procesów i koszty pokryje OPERA, a odszkodowania będą nie małe oj nie małe. Teatr Polski bez Dyrektora, konkurs unieważniony w dniu 04. września w dniu ogłoszenia wyroku przez WSA dotyczące nieważności uchwały odwołującej Dyrektora M. NN. Zbieg okoliczności w dacie, nie potrzeba zarządzania konfliktem by zamaskować swe braki kompetencji. Rozwiązani komisji bo p. Michał Bombowiec stracił większość w komisji/ żenada i skandal, ręczne sterowanie teatrem. Teatr Pantomima bez Dyrektora, konkurs w rozsypce. W kilku instytucjach kultury akcje protestacyjne z żądaniem odwołania Michała Bobowca i dyr. Wydziału Kultury Agnieszki Dziedzic. Kolejny okaz profesjonalizmu wycofanie się z współfinansowania NFM, ale pieniądze się rozpłynęły. I teraz jeszcze kolejny dowód, kandydat, który nie wie, że kandyduje na Dyrektora
  • Podsumowanie Marszałku, 2019-11-20 10:34:47

    Pan Bobowiec realizuje swój „plan naprawczy”. Nie pamięta kiedy był po raz pierwszy w operze ? To ja przypomnę, ze pomimo wielu zaproszeń na nasze premiery nigdy się nie pojawił. Ten ignorant nigdy nie chciał rozmawiać, poznać naszych sukcesów i problemów. Dlaczego ? Dlaczego jedynie dyskredytował OW mając za nic prace 300 osobowego zespołu? Wytoczył prywatna perfidną wojenkę przeciwko dyrekcji, która doprowadziła do odwołania dyrektora w trakcie sezonu. Później zlecane z dnia na dzień kontrole UM, które po drugim dniu ujawniają w prasie rewelacje na temat zastępcy ? Bolszewickie metody. Zamiast pozwolić Zastępcy prowadzić teatr do czasu wyjaśnienia sprawy powołuje p.o - głównego księgowego, który w OW pracuje od roku i ma zerowe pojęcie na temat prowadzenia instytucji, nie mówiąc o decyzjach artystycznych. Za to p.o wykonuje grzecznie polecenia, już po kilku dniach zwalnia bez jakiegokolwiek uzasadnienia merytorycznych i doświadczonych pracowników a do pracy przywraca osoby zwolnione głównie z powodu swoich działań na szkodę opery. Bobowiec Pojawił się w OW po odwołaniu dyrektora i jak zwykle kłamał na spotkaniu z zespołem opowiadając jak to społeczeństwo dało mu mandat a jego celem jest naprawa instytucji, w których łamie się prawo. Fakt jest taki ze to nie pan Bobowiec a sądy zdecydują czy prawo było łamane a Opera jak i inne instytucje które naprawił długo będą odczuwać efekty jego działań. Jak długo marszałek pozwoli na takie działania ? Kompromitacja panie Bobowiec.
  • Prawo, 2019-11-20 08:27:48

    Propozycja dla p. Michała Bobowca i innych. Patrząc jaką ma Pan wprawę w niszczeniu dorobku kultury we Wrocławiu,może dla całego grona swych popleczników byłych pracowników i kliku obecnych z OW założy Pan dla nich drugą Operę w terenie. Na wzór Teatru w podziemiu. Trzeba proszę Pana dopełniać obowiązki rzetelnie . Skoro otworzył Pan biuro OW i Teatru w Podziemiu w UM, to proszę dalej czynić swą powinność. Ma Pan całą obsadę w gronie popleczników; muzyków, śpiewaków, księgowego, dyrygenta no i najważniejsza gwiazda przewodniczący związku ZZ PAMO z OW. Oczywiście w tym gronie nie może zabraknąć p. Ewy Koleszko , P. Schmida,zausznika i donosiciela p. Adama Frontczaka, Państwa Janczaków,najważniejszych PERSON kultury w WD. Żenada i Wstyd. Tu nie jest Legnica, czy Bolesławiec, tu jest POLSKA proszę Pana. Nasza Polska nie Pana prywatność. Towarzystwo wzajemnej adoracji proszę zaprosić prywatnie do domu, a w urzędzie zachowywać się etycznie i profesjonalnie bez emocji i animozji pe Persona. Będzie Pan w terenowej nowej operze miał wszystko przygotowane od zera, bez wysiłku. Tylko proszę Pana to jest bardzo smutne, że niszczy Pan uczciwych ludzi przez takie działanie. Wszystkich tych ludzi do własnej obrony( jak to nie przestrzegane jest prawo)powołał Pan na świadków w procesie wytoczonym z powództwa cywilnego, przedstawił Pan pisma związkowe , które nigdy nie wpłynęły do p. Dyr. Marcina Nałęcz Niesiołowskiego. Jest Pan biednym zagubionym człowiekiem w skórze ignoranta, aroganta .
  • KULTURA, 2019-11-19 14:32:20

    Szanowny P. Michał Bobowiec . To co Pan wyczynia jest dowodem na konieczność zmiany osoby odpowiedzialnej za destrukcję w instytucjach kultury. Jest dowodem na utworzenie poza sami uprawnieniami "grupy wzajemnej adoracji" by prywatnie osiągać interesy, kosztem niszczenia uczciwych ludzi. To jest patologia społeczna i nigdy nie będzie akceptowana przez społeczeństwo. Zasiadanie na stanowiskach publicznych zobowiązuje do dialogu partnerskiego. Czego nie ma od roku po otrzymaniu nominacji przez Pana . Typowy pokaz polityczny w stylu komuny działania machiny władzy. Niszczy Pan swymi decyzjami uczciwych ludzi, którzy nie zasłużyli sobie na takie niegodziwe traktowanie. Zebrał Pan niewłaściwe grono " pokrzywdzonych ludzi," którzy grają o własne interesy i korzyści. To co jest od roku jest SKANDALEM, nic nie ma wspólnego z zarządzaniem instytucjami kultury. Wiele by można było napisać faktów, a zmiana jest konieczna. Kultura bez kultury.
  • Prawo, 2019-11-19 14:17:06

    Panie Michale,to co Pan reprezentuje przez ostatni rok w stylu zarządzania instytucjami kultury jest słabym świadectwem, znajomosci specyfiki pracy. Ja osobiście jestem zażenowany Pana postawą, jako Obywatela, samorządowca i managera odpowiedzialnego za instytucje kultury. Proszę porzucić swą ignorancję i poszukiwać bardziej koncyliacyjnych metod zarządzania. To co Pan wypowiada publicznie jest kompletną kompromitacją, brakiem prawdy. Dokonuje Pan podziału wśród ludzi pracowników instytucji kultury. A może to nie problem w Dyrektorach zarządzających instytucjami we Wrocławiu. Tylko w antagonizmie i „ patologii emocjonalnej” jakie mają zespoły pracowników, którzy dostają od Państwa wsparcie finansowe i akceptację.Skandal . Maprawdę czas na zmiany by nie niszczyć kultury za zarazem niewinnych ludzi, np przykładzie poturbowanej politycznie kadry zarządzającej z OW. Patrząc na to człowiek zadaje sobie pytanie kiedy zakończy się ten destrukcyjny proces niszczenia wszystkiego co spotka na swej drodze p. Michał B. Osoba publiczna piastująca ważny urząd ma takie standardy zarządzania instytucjami kultury aż wzbudza litość . Na co są wydawane publiczne pieniądze na przykładzie TP. Poza tym jak można zarządzać instytucjami nie bywając na spektaklach. Objął stanowisko w Listopadzie 2018 roku a miał problem wymienić spektakl na którym był . To jest dowód na niewłaściwe standardy, a wręcz ich brak w budowaniu dialogu społecznego opartego na partnerstwie. To kultura, nie nie...
  • Wrocławianin , 2019-11-19 12:20:27

    Zamknąć trupa! Ten Teatr jest id czasów "zadymy" Mieszkowskiego zakładnikiem politycznym! Zdemoralizowano zespół (aktorzy w opozycji nie pracując) - tak tak - brali kasę. Reszta pracowała i przychodziła na próby! Rozwalanie kultury przez duże K we Wrocławiu jest faktem znanym "wiewiórkom od lat. Układ Wrocławskim zniszczył to miasto, degradując je do III ligi miast znanych obszczymurom z całej Ewropy. Nie ma tu kultury książki, kultury życia (zdewastowane chodniki i jezdnie 300 m. od tzw. centrum. Na Piłsudskiego straszą witryny pustych lokali. Żaka w centrum - w lokalu po byłej księgarni Ossolineum i w miejscu księgarni naukowej im. Kopernika - kolejny kawiarnia - to kolejny kamyczek u szyi ciągnący to miasto w niebyt


Wyszukiwarki

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!