Partnerzy portalu
KOMENTOWANY TEKST

Walka z wykluczeniem najbardziej przereklamowaną obietnicą


  • wykluczeni - PL, 2020-01-04 07:55:55

    Do pod zyskobiorców ?: wydaje się, że wystarczy prześledzić tylko proces legislacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w 2010 roku, aby dowiedzieć się , że już wówczas niektórzy decydenci mogli mieć pełną świadomość skutków wprowadzenia ustawowego zakazu przyznawania prawa wyłącznego jako alternatywy dla wypłacania rekompensat dla przewożników. Jak dzisiaj widzimy, całkowitą rację miała ówczesna Sejmowa Komisja Infrastruktury , na wniosek której Sejm przyjął zaproponowane przez nią poprawki pozwalające na przyznawanie prawa wyłącznego o jakim mowa w rozp. (WE) 1307/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady. NIESTETY przy drugim podejściu Sejm przyjął poprawki Senatu, przywracające wersję rządową, a więc z ART. 20 zakazującym przyznawania prawa wyłącznego . To ten zakaz plus gimbusy szkolne spowodował zniszczenie pozamiejskiego autobusowego publicznego transportu zbiorowego w Polsce, zapanowała era tzw. "busiarskiej wolnoamerykanki" i konieczność posiadania własnego samochodu - Poska stała się najlepszym rynkiem zbytu dla wszelkiej maści toksycznego "złomu samochodowego" , zarówno aut , jak też busów - a także wielkim potencjalnym rynkiem zbytu na nowe auta osobowe. - niestety ten HANIEBNY PROCES TRWA.
  • FIGA BIEDNYM., 2020-01-04 07:22:21

    skoro, jak słyszymy, Polska ponoć dopłaca po chyba 37 tys. zł. do zakupu aut osobowych, więc bajdurzenie o przywracaniu połączeń autobusowych należałoby chyba uznać za zwykłą zadymę przedwyborczą. - wychodziłoby na to ,że bogacze powinni się cieszyć , a ludowi prostemu pozostaje nadal zaciskać żeby i cierpieć - niestety takie mamy prawo i taką sprawiedliwość.
  • pod zyskobiorców ?, 2020-01-03 21:31:15

    normalna władza, a za taką należałoby uważać PiS, powinna poważnie i priorytetowo potraktować podstawowe potrzeby swojego narodu, czyli budownictwo mieszkaniowe (najgorsza dostępność w UE, jak się uważa), a także chyba najgorszy w UE regionalny autobusowy transport publiczny - tu przepisy powinny być napisane pod zwykłych Polaków, a nie pod biznesmenów, jak jest obecnie w mojej opinii - budowanie tzw. zamożnej klasy średniej nie może odbywać się na ludzkiej krzywdzie.
  • prawda w oczy ?, 2020-01-01 13:15:53

    za tzw. komuny można było wszędzie dojechać, nie było białych plam, było dużo kursów - za komunu nie było takich problemów z mieszkaniem, po kilku latach czekania, dostawało się mieszkanie ze spółdzielni , wkład członkowski był bardzo mały, natomiast kto chciał mieszkanie własnościowe ( o 1 pokój większe) wpłacał nieco większy wkład , a jeżeli mieszkanie otrzymywało się przez zakład pracy to wpłacało się jedynie zwrotną kaucję z tytułu wyposażenia łazienki i kuchni - czynsze czyli prąd, gaz, woda zimna, woda ciepła były bardzo tanie, a nie przypominam aby była jakakolwiek opłata za odpady - dzisiaj trzeba spłacać połowę życia raty kredytu hipotecznego dla banku za klitkę w bloku, oraz wysokie opłaty czynszowe. Taką mamy demokrację w naszym Polskim wydaniu.
  • pod zyskobiorców ?, 2020-01-01 13:01:43

    DOBRE PYTANIA : DLACZEGO MAMY PAŃSTWOWY KONCERN PALIWOWY "orlen" ? - DLACZEGO MAMY PAŃSTWOWY "LOT" ? - natomiast : dlaczego nie mamy państwowego koncernu budownictw mieszkaniowego ? - dlaczego nie mamy państwowego krajowego dewelopera oraz jego oddziałów terenowych ? - które w odróżnieniu od ORLENU, czy LOT-u powinny pracować na marży w wysokości inflacji (2 - 2,5 %), a nie w wysokości 40-50%.
  • puste hasło !, 2020-01-01 12:27:20

    ja niestety nie zauważyłem, aby PiS zrobił coś rozsądnego , czy chociażby tylko przedstawił jakiś plan , który dawałby nadzieję na zaspokojenie podstawowych potrzeb mieszkaniowych Polaków. PiS , jak to rozumiem , w zasadzie liczy nadal tylko na deweloperów prywatnych - czyli będzie tak jak jest . Hasło MIESZKANIE PLUS, niestety okazuje się że pozostaje tylko piękną bajeczką dla naiwnych.
  • pod biznes ? czy lud ?, 2020-01-01 12:16:01

    PiS przez całe minione 4lata nie zdołał przedstawić godnego, normalnego projektu nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie drogowego regionalnego ptz, bo haniebny projekt UD 126 ( ugrzązł gdzieś i nie słychać) to można odebrać jako poniżenie udręczonego biednego Ludu Bożego
  • ŚCIEMA, czy co ?, 2020-01-01 12:01:31

    z dzisiejszego punktu widzenia, wydaje się , że przywracanie połączeń autobusowych w ramach PIĄTKI KACZYŃSKIEGO może być zwykła kiełbasą wyborczą - bo jak się wydaje, gdyby chcieli to nawet nie wydając żadnych pieniędzy mogliby zmienić haniebne, szkodliwe polskiemu narodowi przepisy które doprowadziły do obecnego tragicznego stanu.
  • podlaskie priorytety ?, 2020-01-01 11:49:11

    jak dobrze słyszałem, marszałek podlaskiego zaplanował wydać w 2020 roku aż ponad 17 mln zł na operę, a na remont dróg zaledwie ok. 40 mln zł - więc jak tu mówić o normalności ? -czy taka musiałaby być ściana wschodnia i komu ona ?
  • każdy głupi to widzi ?, 2020-01-01 11:39:43

    mogę być w błędzie, ale czasami dochodzę do wniosku , choć nie chcę dopuszczać takich strasznych myśli, że rządzący, być może nieświadomie mogliby robić wszystko co w ich mocy, przy wykorzystaniu wszelkich "chytrych" zabiegów aby nie mogło dojść do eliminacji białych plam transportowych.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!