PARTNER PORTALU

KOMENTOWANY TEKST

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych nie przyśpieszył. W 2020 roku wykluczenie transportowe nie zniknie


  • trują ?, 2020-01-17 07:44:22

    dlaczego w ostatnich dwóch latach zwiększyła się umieralność Polaków ? - wydaje się , że smog samochodowy i hałas mogą tu mieć istotne znaczenie, bo przecież ilość smogu z tzw. kopciuchów raczej nie wzrosła gdyż ludzie od zawsze palili w piecach , natomiast nigdy wcześniej nie było w Polsce tylu samochodów osobowych, a są to przeważnie wyeksploatowane , toksyczne auta przywiezione z zachodniego demobilu - tak działa "zasada przymusowego posiadania samochodu" wprowadzona w naszym kraju przez PO+PSL przy pomocy haniebnych przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z 2010 roku - niestety te wyjątkowo szkodliwe naszemu narodowi przepisy nie zostały naprawione do dnia dzisiejszego - tak to wyglądałoby wg. mojej opinii.
  • warunek konieczny ?, 2020-01-16 16:03:03

    UŚMIECHNIJ SIĘ : zachodni redaktor pyta rzecznika PiS : Dlaczego Prezes nie zmienił "tuskowych" szkodliwych Polakom przepisów ustawy o transporcie autobusowym ? - bo prezes też chce zostać królem europy , odpowiada rzecznik.
  • niezatapialny Art. 20., 2020-01-16 12:01:55

    np. mnie nikt nie zdołałby przekonać , że Art. 20 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym został przyjęty dla dobra wszystkich Polaków - tenże moim zdaniem szkodliwy przepis zakazuje przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w Rozp. (WE) nr. 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady , a przecież zgodnie z art . 1 ust . 1 zdanie 2 w/w rozporządzenia nr 1370/2007 prawo wyłączne może być przyznawane w zamian za realizację zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych jako alternatywa dla przyznawania przewożnikom rekompensat. Oznacza to , że rozporządzenie pozostawiło w tym zakresie swobodę regulacji państwom członkowskim. Dlaczego UE pozwoliła na takie rozwiązanie ? - moja odp : aby biedniejsi organizatorzy mogli u siebie zorganizować pozamiejski drogowy publiczny transport zbiorowy na przyzwoitym poziomie bez konieczności wydawania na ten cel pieniędzy samorządowych - a jak wiemy to głównie z powodu pieniędzy , samorządy nie zawierają umów z operatorami - Należy także rozumieć, że umożliwienie przyznawanie prawa wyłącznego nie oznaczałoby obowiązkowe jego przyznawanie , czyli np. bogate JST mogłyby nadal nie korzystać z tego przywileju i wydawać pieniądze budżetowe nawet na wszystkie organizowane przez siebie pozamiejskie drogowe publiczne przewozy zbiorowe. NIESTETY TEN ZAKAZ OBOWIĄZUJE DO dnia DZISIEJSZEGO, pomimo iż nawet m. in. Najwyższa Izba Kontroli zwróciła się do Premiera o jego usunięcie.
  • trzymajcie mnie ., 2020-01-16 09:37:10

    ja po prostu nie jestem w stanie spokojnie patrzeć na przepisy ustawy o ptz z 2010 roku (PO+PSL), nie zmienione do dzisiaj, gdzie Polskie Państwo zakazuje Polskim organizatorom czyli samorządom, stosowania narzędzi dopuszczonych, a wręcz polecanych przez UE , a które są stosowane z korzyścią w wielu państwach UE.
  • ZERO ROZWOJU., 2020-01-16 09:31:17

    wydaje się, a nawet jestem pewien, że przy zachowaniu obecnych zasad wykluczenie transportowe może nawet się pogłębić.
  • oni to wiedzą ?, 2020-01-16 09:00:03

    w mojej ocenie : ustawowe zasady organizacji pozamiejskiego drogowego ptz w Polsce działają na szkodę naszego całego 40-to mln Narodu, trzeba było już dawno je zmienić, wychodząc z zupełnie innej filozofii, wyjątkowo te przepisy muszą być napisane pod potrzeby całego narodu, a nie jak jest obecnie pod potrzeby wszelkich zyskobiorców. Przedstawiony przez ministerstwo projekt UD 126, ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie pozamiejskiego drogowego transportu zbiorowego należy w całości wyrzucić do kosza, potrzebny jest nowy projekt o zupełnie innej koncepcji - bo konieczne są rozwiązania gwarantujące ustawowo określoną minimalną dostępność Polaków do publicznego transportu zbiorowego na obszarze całego naszego kraju - w mojej ocenie, przy zastosowaniu normalnych przepisów, dla zapewniania rodakom dostępności do pozamiejskiego drogowego ptz na przyzwoitym europejskim poziomie , nawet nie byłoby potrzeby wydawania na ten cel pieniędzy w wysokości którą dzisiaj nasz rząd przeznaczył na ten cel , a której samorządy nie chcą brać - wystarczyłaby kwota mniejsza, lub w ogóle nie byłaby potrzebna żadna dopłata.
  • nie ma zmiłuj !, 2020-01-16 08:32:40

    w mojej ocenie , ustawa z 2010 roku (PO+PSL) o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie pozamiejskiego drogowego tr. zbiorowego to istny haniebny i absolutnie skuteczny majstersztyk ustawowy, wskutek jej działanie, nieprzerwanie w sposób ciągły niszczony jest regionalny drogowy publiczny transport zbiorowy w Polsce, w zasadzie , tak naprawdę to został już tylko w szczątkowej postaci, a ludzie musieli kupić swoje auta , bo przecież trzeba jakoś żyć , więc choćby 20-to letniego "szrota od merkel" trzeba mieć.
  • samowolka trwa., 2020-01-16 08:17:41

    Do Socjolog: - jak wynikałoby z mediów, ok. 2/3 gmin wiejskich nie widzi potrzeby organizacji publicznego transportu zbiorowego , bo już prawie wszyscy kupili swoje auta, bo na co mieliby czekać, skoro w zgodzie z "tuskową" ustawą o ptz, PKS był zmuszony do zamykania co raz następnych połączeń, gdyż zrodzona na zgniłych "busach od merkel" tzw. "busiarska wolnoamerykanka" odbierała PKS-owi pasażerów z najlepszych połączeń, gdyż kursowała i nadal kursuje na zasadzie tzw. potwierdzenia zgłoszenia przewozu u Marszałka Woj. (kursuje gdzie chce, kiedy chce, kim chce - śmieciówki , czym chce) .
  • BĘDZIE GORZEJ ?, 2020-01-16 07:57:38

    Do Socjolog: moim zdaniem to chyba wszyscy wiedzą , pańskie pytania są zbędne, sytuacja jest znana , właśnie m. in. tak działają przepisy "tuskowej" ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - niestety PiS jej nie zmienił w zakresie pozamiejskiego drogowego publicznego transportu zbiorowego , więc będzie tak jak jest, czyli cały czas coraz gorzej.
  • Socjolog, 2020-01-16 02:21:54

    Słaby tekst - niczego nie wyjaśnia, tylko zalewa czytelnika szczegółowymi liczbami. A może byście tak zamieścili po kilka odpowiedzi samorządowców uzasadniających swoją decyzje, dlaczego wzięci i odpowiednio - dlaczego nie wzięli tych pieniędzy?
  • obiecanki - cacanki ....?, 2020-01-15 14:25:44

    Prezesie, ratuj nas i swoją PIĄTKĘ.
  • RŻNĄ GŁUPA ?, 2020-01-15 14:21:25

    moim zdaniem, przy obecnych przepisach wykluczenie transportowe nie zniknie, z powodu tragicznej, wręcz haniebnej "tuskowej" ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, której to przepisów w zakresie pozamiejskiego autobusowego transportu zbiorowego PiS nie naprawił, pomimo już 5-ego roku swoich rządów , a także, lecz w zdecydowanie mniejszym stopniu przepisy ustawy o Funduszu, nie dają szans na zmniejszenie wykluczenia transportowego Rodaków.
  • banda czy granda ?, 2020-01-15 14:11:59

    w mojej ocenie , to przecież już nawet normalnie rozgarnięte dzieci na poziomie szkoły podstawowej powinny widzieć co jest grane w naszym polskim pozamiejskim drogowym publicznym transporcie zbiorowym - tu nawet nie są potrzebne opinie tzw. "niezależnych ekspertów czy ponoć "niezależnego, czy niezawisłego BAS" .


Wyszukiwarki

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!