Partnerzy portalu
KOMENTOWANY TEKST

Z transportem publicznym tak źle jeszcze nie było. Pasażerów ubywa, koszty rosną


  • to jest haniebne !, 2022-01-07 14:43:21

    Do to jest żałosne !: nasze WŁADZE POWINNY ZAPOZNAĆ SIĘ Z ROZP. NR. 1370/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO i RADY , A także powinny zapoznać się z sensacyjnym przebiegiem legislacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z 2010 roku , poczynając od jej projektowania, poprzez decyzję Rady Ministrów na posiedzeniu 2.02. 2010r - pracę specjalnie powołanej podkomisji nadzwyczajnej Sejmowej Komisji Infrastruktury - pierwszej ustawy sejmowej (PO+PSL) sprzecznej z przedłożeniem rządowym czyli z możliwością przyznawania prawa wyłącznego, wbrew własnemu rządowi - uchwała Senatu przywracająca decyzje RM, niestety Sejm ostatecznie przyjął wersję rządową , a prezydent podpisał - głównie tym sposobem plus gimbusy szkolne, regionalny drogowy publiczny transport zbiorowy w Polsce został zniszczony.
  • to jest żałosne !, 2022-01-07 14:21:28

    "CAŁĄ MĄDROŚĆ" zawarto w art. 1 ust. 1 zdanie 2 rozporządzenia nr 1370/2007 zgodnie z którym prawo wyłączne może być przyznawane w zamian za realizację zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych jako alternatywa dla przyznawania przewożnikom rekompensat - co oznacza że organizator, np. polskie samorządy zamiast wydawać pieniądze, mogłyby przyznawać przewożnikom prawo wyłączne na określone przewozy transportem zbiorowym, nie byłoby podbierania klientów i ściągania "śmietanki finansowej" przez "busiarzy" kursujących tylko na najlepszych liniach, więc byłyby zachowane podstawowe warunki na opłacalność i samofinansowanie regionalnego drogowego publicznego transportu zbiorowego - niestety ale wynikający z art. 20 naszej krajowej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym brak możliwości przyznawania operatorowi prawa wyłącznego nie można uznać za naruszenia rozp. nr 1370/2007- gdyż o tym decyduje nasze suwerenne państwo.
  • Witold Potęga, 2022-01-04 11:36:03

    Trzeba jak najszybciej, w przypadku braku środków, ograniczać budowę dróg, przekazując środki na transport zbiorowy, obsługujący wszystkich mieszkańców Polski. Najpierw zmusiliśmy ludzi do kupowania samochodów, a teraz posiadacze samochodów domagają się dróg i solidarnie trujemy się. Zapętliło się z powodu podporządkowania polityki pieniądzom.
  • WYKLUCZONY POLAK., 2021-12-27 20:47:48

    ciężkie życie mają Polacy nieposiadający własnego pojazdu.
  • władza pieniądza !, 2021-12-27 15:02:05

    Tak, czy komuś mogłoby przyjść do głowy , że władze wolnego kraju mogłyby swoIm obywatelom zgotować tak okrutny los ? - a jednak "MAMY TO" - pomimo iż władze UE przewidując , że niektóre biedniejsze kraje mogłyby sobie nie poradzić z zapewnieniem swoim obywatelom regionalnego transportu zbiorowego na cywilizowanym poziomie , UE zaproponowała zasady ograniczonej konkurencji, opisane w Rozporządzeniu (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, wiele państw wprowadziło przepisy przewidujące możliwość przyznawania wyłącznych praw - niestety nasze ówczesne władze zdecydowały się uziemić regionalny drogowy transport zbiorowy, co udało się w 100% - Niestety tych haniebnych przepisów nie naprawiono do dnia dzisiejszego, pomimo kilku letniej pracy komisji ds. nowelizacji ustawy o ptz w tm zakresie, a także wielu wniosków w tej sprawie , między innymi także pokontrolnego wniosku Najwyższej Izby Kontroli w sprawie zmiany art. 20 ustawy o ptz.
  • jeb . . ą biednych ?, 2021-12-27 14:20:32

    Do przymusowe auta ?: "Wyrok Zagłady" na nasz Polski pozamiejski regionalny drogowy transport zbiorowy zapadł 2 lutego 2010 roku na posiedzeniu Rady Ministrów naszej suwerennej Ojczyzny, gdzie ta RM postanowiła o wprowadzeniu zakazu przyznawania prawa wyłącznego i wykreśleniu z projektu ustawy przepisów dotyczących tego prawa - art. 20 ustawy o ptz. - co spowodowało tzw. "busiarską wolnoamerykankę" , kursowanie busów tylko na najbardziej opłacalnych liniach, a tym samym odbieranie pieniędzy PKS-om, które też musiały zamykać mniej uczęszczane linie, więc ludzie musieli kupować swoje samochody , więc zamykano kolejne linie itd itd - teraz już praktycznie każdy musi mieć swój samochód, na prawie każdym wiejskim podwórku stoi kilka szrotów - zastosowano systemowy, ciągle rozwijający się system samozagłady transportu autobusowego , aby lud musiał kupować swoje pojazdy, aby zachód miał komu sprzedawać zużyte graty - aby bogacze się bogacili. Tylko zwykli ludzie cierpią.
  • Sarmata, 2021-12-27 14:06:35

    Tak fatalnie nigdy nie było! Ciekawe, że szefowie widzą zawsze inaczej niż my pasażerowie! Niepunktualność, chamstwo kierowców, szczególnie tych młodych w stosunku do ludzi starszych (vide Wrocław), źle skoordynowane remonty, rozkopane miasta, chaos komunikacyjny pod opadach śniegu, jakby tu zimy nie było! Drogie bilety, to wszystko razem przekłada się na to, iż młodzi wolą autka niż komunikację zbiorową!
  • Qwrrty, 2021-12-26 21:02:59

    Zabrakło informacji że w Białymstoku są 3 miejskie spółki autobusowe, każda ma dyrektorów, prezesów, kadrowe, własne warsztaty. Takiego absurdu w życiu nie widziałem. Zajezdnia ma dostęp do gazociągu średniego ciśnienia, a spółki nie mają żadnego autobusu na CNG
  • przymusowe auta ?, 2021-12-26 15:30:01

    artykułem 20 ustawą o ptz z 2010 roku w zakresie drogowego regionalnego transportu zbiorowego , władza praktycznie wprowadziła "obowiązkowe posiadanie samochodu" zarówno przez mieszkańców wsi jak też i mieszkańców miast , bo mieszkańcy wsi potrzebują pojechać na wieś i odwrotnie- a jak ktoś kupił swoje auto, to nie po to aby gniło w garażu czy pod blokiem, więc jeżdzi w mieście i poza miastem - dlatego mamy zakorkowane drogi i miasta, chorujemy i umieramy z powodu smogu samochodowego i hałasu.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!