PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

KOMENTOWANY TEKST

Sytuacja PKS-ów jest beznadziejna. Upadają na naszych oczach


  • tantus, 2016-03-29 08:31:34

    Jak ktoś już poniżej pisał, podstawowym problemem lokalnego i regionalnego transportu publicznego w Polsce jest niezrozumienie przez władze zasad funkcjonowania tego sektora gospodarki. Otóż nigdzie na świecie tego rodzaju transport nie jest dochodowy, więc albo będzie on dotowany, albo nie będzie go wcale. Niestety, nasi rządzący od początku lat 90. byli tak zaślepieni neoliberalnymi bredniami, że stwierdzili, iż wszystkim zajmie się "wolny rynek". I takie są właśnie skutki. I dotyczy to nie tylko tego niedobrego PO, ale wszystkich rządów po 1989 r. Dopiero w 2013 r. została przyjęta - przez ten niedobry rząd Tuska - ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która zobowiązuje samorządy do zorganizowania na swoim terenie transportu publicznego o charakterze niekomercyjnym, za to dostosowanym do potrzeb pasażerów, popartych analizami. Ale to trochę za mało i za późno.
  • Magda, 2015-06-21 16:25:03

    Do kierowca: Dla Bartosza Dyląga Polska to III Rzeczpospolita...
  • ..., 2015-06-21 08:31:58

    Do Eterno Vagabundo: Jeśli osobniku chciałeś nas w swojej rymowance przekonać, że w krajach zachodnich skąd podsyłane są nam samochody, że w tamtych krajach nie ma już samochodowego pasażerskiego transportu zbiorowego, że ludzie w podeszłym wieku i niemowlęta śmigają swoimi samochodami sami je prowadząc - to zastanów się co Ty bredzisz... Z jednym trafiłeś - "ten stan upadłości i ta straszliwa riuna" i te superdrogie bo skorumpowane drogi - to jest "złotym czasem" według tuskowszczyków....
  • Eterno Vagabundo, 2015-06-20 16:30:50

    Ten stan upadłości I ta straszliwa ruina To jest bez wątpliwości Premiera Tuska wina. To On wpuścił do Polski Koncerny samochodowe I wszyscy kupili sobie Wspaniałe autka nowe. Do tego pobudował Nowiutkie autostrady, By " Polska Orda " mogła Wyjeżdżać na wypady. Wszyscy po autostradach Wehikułami śmigają. A stare PKS-y? Przepraszam. W ..... mają.
  • kierowca, 2015-06-20 15:53:44

    Ja pamiętam autobusy PKS-u, jeżdżące od 5-tej rano do 9-tej wieczorem z najdalszych wiosek, do miast i miasteczek. Było to już w pierwszych latach pięćdziesiątych minionego stulecia. Pisanie, przez Redakcję Szanownego Portalu, że PKS-y utworzono w latach 90-tych ubiegłego wieku, jest zwykłym przekłamywaniem historii i ogłupianie młodzieży na temat istniejącej rzeczywistości w pierwszych latach odbudowy Polski po wyzwoleniu z okupacji hitlerowskiej. O pozostałych sprawach, dotyczących PKS-ów w dzisiejszej rzeczywistości, nie będę pisać a porównam tylko do losów kolei polskich i zachodnich, gdzie tam, jest jeszcze więcej samochodów osobowych i ciężarowych a przewozy autobusami i koleją nie zmniejszają się i są opłacalne. Bo tam, na zachodzie stwarza się warunki do pracy a potem do wydawania pieniędzy. U nas jest odwrotnie. Proponuje się wszystko za pieniądze, tylko nie miejsca gdzie można je zarobić. Interesy przejęli w Polsce zwykli złodzieje i POkrętacze. Natworzyli tysiące spółek i spółeczek, które im tylko służą tylko jako maszynki do okradania skarbu państwa z naszych czyli podatników, pieniędzy. Dopóki, przy władzy, będą POkrętacze w naszym Kraju, nic się nie zmieni.
  • Do normalności..., 2015-06-20 15:15:40

    Oto przyczyny upadku publicznego transportu autobusowego:  Braku regulacji rynku w przewozowego w tym sektorze, problem dotyczył zarówno braku dotowania linii nierentownych, jak destabilizowania głównych, dochodowych linii przewozowych poprzez wydawanie zbyt dużej liczby zezwoleń na wykonywanie przywozów, co zagrażało działaniu obsługujących linię przewoźników;  Niska jakość usług, brak tendencji modernizacyjnych oraz dostosowania oferty do potrzeb pasażerów;  Konkurencja ze strony nowych przewoźników często stosujących praktyki nieuczciwej konkurencji;  Brak planowania rozwoju spójnego systemu komunikacyjnego, integrującego różne systemy transportu, w skali regionu, subregionu, powiatów czy gmin;  Brak spójnego systemu komunikacji autobusowej w skali kraju, regionu powiatu opartego o spójny system taryfowy, rozkładowy, informacyjny. W wyniku tego oferta komunikacji autobusowej stała się niekonkurencyjna czasowo, cenowo, a informacja o niej w zasadzie nie dostępna. Autor (wspolnesprawy.pl/uploads/Transport%20zbiorowy%20-%20Wspolne%20Sprawy,%20Wojciech%20Zdanowski%205.12.2012.pdf) zapomniał tylko dodać, że w krajach zachodnich nie dopuszczono do tak zwanej "liberalizacji" - obywatele płacą do jednemu przewoźnikowi publicznemu a ten dba o niskie opłaty i jakość usług i żaden inny operator (lodziarz szybkich zysków) nie rozwala takiego zdrowego układu naturalnego monopolu...
  • kb, 2015-06-20 09:53:54

    Co to za państwo, które nie potrafi zorganizować podstawowych spraw potrzebnych do jego funkcjonowania. No co to za filozofia zorganizować 1 lub dwa przedsiębiorstwa typu PKS. Czy wszystko za nas ma robić zagranicą poczynając od majątek a an samochodach i telewizorach kończąc. Dokąd my zmierzamy. Dokąd zmierza kolonią zwana Polską .
  • POPiSowiec, 2015-06-20 09:43:40

    PKS to relikt PRL prywatyzować i to pilnie . Prywatny wejdzie na rynek i zrobi wszystko żeby zadowolić pasażera pod warunkiem wolnej konkurencji . Przykład Lublin - Łęczna po 3 zł za 25 km . PKS nawet na modernizację dworca w Lublinie nie ma kasy ? A Wrocław już ma kasę od Niemców , czyt. UE .
  • Raport z Mafiolandu, 2015-06-20 08:08:14

    Warto przeczytać to co wyświetla się z linku poniżej aby zrozumieć dlaczego upadają publiczne przedsiębiorstwa - portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/eco-nie-na-sprzedaz-naturalnych-monopoli-nie-nalezy-prywatyzowac,69892.html
  • Mieszkaniec Płońska, 2015-06-19 23:10:35

    Upadek PKS to mord na żywej tkance społecznej. Za ten stan powinien ktoś odpowiedzieć. Jeżeli chcemy dbać o środowisko naturalne, to nie powinniśmy dobijać komunikacji zbiorowej. Własny samochód nie w kazdej sytuacji zastąpi PKS. Jeśli mój czas dojazdu do pracy wynosi około 40 minut, to pół godziny z tego mogę sobie drzemać jadąc autobusem, a jako kierowca muszę uważać i już dojeżdżam zmęczony.
  • gość , 2015-06-19 20:26:52

    Jeden, dwa silne przewoźniki są potrzebne w Polsce, tak jak w USA, dzięki temu będzie taniej, sprawniej i wygodniej.
  • leda, 2015-06-19 16:15:21

    administracja samorządowa i rządowa ma w d... obywateli i ich potrzeby komunikacyjne. Kto nie ma swojego auta, ten siedzi w domu, bo urzędasy nie widzą potrzeby zadbania o transport publiczny. Urzędasy nawet nie znają ustawy o samorządach i nie wiedzą, że to ich psi obowiązek. A już jak trzeba uruchomić transport między dwiema gminami, to okazuje się, że jest to niemożliwe, bo albo są skłócone, albo przepychają się, kto ma płacić... Kamieni kupa...
  • glewe, 2015-06-19 14:43:35

    Ale Prezie i dyrektorzy mają się dobrze! Nie dadzą się finansowo skrzywdzić! W wielu spółkach zatrudniano ich zony, dzieci, ciotki itp! Brawo Polski Bus! Rozpirzyć to towarzystwo własnej adoracji!
  • kamil, 2015-06-19 13:03:52

    Jak PKS mogą w ogóle z czymkolwiek konkurować a szczególnie z samochodami prywatnymi jak i Polskim Busem na długich trasach, jeśli pojazdy są zdezelowane a czas podróży jest czasem ponad dwukrotnie dłuższy? (np Wrocław-Tomaszów Mazowiecki PKS do 6 h realnie, samochód osobowy poniżej 3h). Do tego dochodzi archaiczny system kupowania biletów, brak niejednokrotnie szybkiego dostępu do rozkładów jazdy itd. Jeśli mówimy o połączeniach lokalnych, regionalnych to "busiarze" skutecznie wygryźli archaiczne PKS.


Wyszukiwarki

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.