PARTNER PORTALU
  • BGK

Duże modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

  • PAP    22 czerwca 2011 - 13:02
Duże modernizacje linii kolejowych w Małopolsce

Odcinki dwóch ważnych linii kolejowych przebiegających przez województwo małopolskie będą modernizowane w tym roku dzięki funduszom unijnym.




Remonty spowodują utrudnienia w ruchu pociągów między Katowicami, Krakowem i Rzeszowem oraz na trasie do Nowego Sącza i Krynicy.

Jak poinformował prezes PKP Polskie Linie Kolejowe SA Zbigniew Szafrański, dwie najważniejsze inwestycje w Małopolsce dotyczą priorytetowej linii E30: pomiędzy Katowicami i Krakowem oraz Krakowem i Rzeszowem. Przedsięwzięcia te są współfinansowane ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

”Prace rozpoczną się po wakacjach i potrwają do 2014 roku. W związku z dużym zakresem prac na wielu odcinkach, spowodują one poważne utrudnienia w ruchu pociągów przez najbliższe dwa lata” – zaznaczył Szafrański.

Pomiędzy Katowicami i Krakowem modernizacji poddane zostanie ponad 58 km torowiska na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy. Zadanie o wartości blisko 2,5 mld zł podzielono na cztery kontrakty.

Modernizacja linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem i Rzeszowem z racji swoich rozmiarów została podzielona na sześć kontraktów. Na prace prowadzone na prawie 139 km torowiska kolej wyda blisko 5 mld zł.

Dzięki modernizacji pociągi osobowe na tych odcinkach będą osiągać 160 km/h, a towarowe – 120 km/h. Linia E30 jest trasą kolejową o priorytetowym znaczeniu. Przebiega na terenie Polski od granicy państwa z Niemcami przez Zgorzelec, Węgliniec, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa.

W tym miesiącu rozpoczęły się prace związane z modernizacja linii kolejowej nr 96 pomiędzy Tarnowem i Stróżami. Powodują one poważne utrudnienia w ruchu pociągów na trasie do Nowego Sącza, Krynicy i granicy w Muszynie.

Od 1 czerwca do 31 sierpnia zamknięto tory między Tarnowem i Stróżami a pasażerowie korzystają tam z zastępczej komunikacji autobusowej.

Całkowita wartość inwestycji wynosi prawie 65,5 mln zł, z czego blisko 37,6 mln zł stanowi unijne dofinansowanie w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.