Mazowsze, ścieżki rowerowe: 186 mln zł dofinansowania na infrastrukturę z Unii Europejskiej

• Wnioski ws. dofinansowania UE można składać od 29 lutego do 29 lipca 2016 roku.
• Konkurs ma zostać rozstrzygnięty w listopadzie 2016 roku.
Projekty, objęte dofinansowaniem UE, będą realizowane na terenie Warszawy i w 39 mazowieckich gminach. "Konkurs jest skierowany do jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych z obszarów Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). W skład ZIT wchodzi m.st. Warszawa wraz z 39 powiązanymi gminami z Mazowsza" - poinformowała Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych.
Czytaj też: Turystyka rowerowa, popularne szlaki nad morzem
Jak podkreślił dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych Mariusz Frankowski, "w minionej perspektywie finansowej blisko 636 km ścieżek rowerowych zostało wytyczonych i oznakowanych na Mazowszu". "Są to projekty bardzo potrzebne w naszym regionie, wzbogacają bowiem mapę kulturalną i turystyczną Mazowsza zmieniając jego krajobraz. W nowej perspektywie skupimy się na kompleksowych projektach, pozwalających na usprawnienie połączeń komunikacyjnych" - zaznaczył.
"W ramach trwającego naboru chcemy zaangażować te regiony Mazowsza, które położone są na terenach charakteryzujących się niekorzystnymi warunkami pod względem jakości powietrza i występujących tam zanieczyszczeń. Na trzeci kwartał roku natomiast zaplanowano konkurs dla pozostałej części województwa" - dodał Frankowski.
Na wsparcie będą mogły liczyć m.in. inwestycje dotyczące budowy lub przebudowy infrastruktury rowerowej. Chodzi również o odpowiednie oznakowanie tras, pasów i miejsc parkingowych dla rowerzystów. Dotacje będą przeznaczone też na modernizację oświetlenia ulicznego.
Konkurs ma zostać rozstrzygnięty w listopadzie 2016 roku.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę
-
Aktywna Mobilność
2016-03-11 12:19:11
Sama budowa wydzielonej infrastruktury rowerowej - zwłaszcza jeśli jest realizowana głównie z myślą o usunięciu rowerzystów z jezdni - nie przyczyni się do wykorzystania "rowerownictwa" do poprawy jakości życia w regionie - zwłaszcza na terenach miejskich. Poprawę warunków korzystania z r... rozwiń