Transport miejski bez spalin jest możliwy, ale wymaga zachęt

Do 2050 r. z europejskich miast mają zniknąć autobusy i samochody napędzane silnikami spalinowymi. Komunikacja miejska oparta na pojazdach o napędzie elektrycznym, hybrydowym i wodorowym ma przejąć większość transportu pasażerskiego. Zwiększyć się ma liczba osób dojeżdżających do pracy na rowerze oraz poruszających się pieszo. Takie są pomysły Komisji Europejskiej na zmniejszenie zużycia paliw kopalnych i poprawę jakości powietrza w miastach. Zwiększyć się ma także rola samorządów w opracowaniu polityki transportowej UE jak i państw członkowskich.
Czytaj też: Miejskie inwestycje rowerowe, Jedzie mi tu tramwaj?

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
autoidea
2011-04-15 17:59:37
Autobusy elektryczne, oferowane obecnie samorzadom w Polsce i dajace min. 90% oszczednosci na paliwie, nie wymagaja srodkow na ich zakup. Zakupy sa finansowane wylacznie z wyz. wym. oszczednosci. Czyzby nie bylo nas stac na oszczedzanie ? Mysle, ze tak mowia w naszym kraju tylko ukryci sabotazysci... rozwiń
-
BEZZACHET
2011-04-15 13:51:35
Ludzie są całkowicie zatruci spalinami. Oszczędności uczy się całe życie,oj całe życie!Trzeba(się)oszczędzać.
-
PIT
2011-04-15 13:22:12
Czyżby spaliny nagle zniknęły i przepadły na dobre? Szukano oszczędności i tylko częściowo znaleziono, bo niestety pieniądze nie leżą na chodniku, tak jakby się niektórym wydawało.