PARTNER PORTALU
  • BGK

Aglomeracja Kalisko-Ostrowska promuje transport publiczny

  • AKC    18 listopada 2019 - 09:37
Aglomeracja Kalisko-Ostrowska promuje transport publiczny
Stowarzyszenie Aglomeracja Kalisko-Ostrowskiej w ramach P4Trans do 2020 r. przygotuje plan działań i rozwiązań w tym zakresie i rekomenduje je samorządom do realizacji (fot. mat. prasowe)

Transport publiczny w Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej staje się coraz bardziej nowoczesny i funkcjonalny. Z jednej strony jest to skutek dużych inwestycji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, z drugiej zaś trendów europejskich i wymogów Unii Europejskich. Komunikacją publiczną jeździ się coraz lepiej, ale jak sprawić, by więcej osób przesiadało się z własnych „czterech kółek” do publicznego autobusu? O tym dyskutowali w Ostrowie Wielkopolskim mieszkańcy aglomeracji, przedstawiciele samorządów i specjaliści z zakresu transportu publicznego.




  • Do 2030 r. zgodnie z przepisami Unii Europejskiej polskie samorządy muszą do 50 proc. taboru autobusowego wymienić na ekologiczny.
  • By jednak transport publiczny był w pełni wykorzystywany, samorządy muszą zachęcać mieszkańców do korzystania z niego. Edukować, promować podróżowanie ekologiczne, tworzyć siatkę połączeń nadążającą za potrzebami ludzi.
  • Stowarzyszenie Aglomeracja Kalisko-Ostrowskiej w ramach P4Trans do 2020 r. przygotuje plan działań i rozwiązań w tym zakresie i rekomenduje je samorządom do realizacji.

Stowarzyszenie Aglomeracja Kalisko-Ostrowska uczestniczy w kilkuletnim i międzynarodowym projekcie PE4Trans. Razem z partnerami z Niemiec, Hiszpanii, Grecji i Wielkiej Brytanii samorządowcy z naszej Aglomeracji prowadzą cykl paneli obywatelskich i działań badawczych, na których wypracują wytyczne dla inwestycji w transport publiczny naszych miast i gmin na najbliższe lata.

- Chcemy przede wszystkim posłuchać głosu mieszkańców, użytkowników komunikacji publicznej na temat transportu. Jak w ich opinii powinien on wyglądać. Jakie postulaty powinniśmy zgłosić naszym włodarzom do tego, by ten transport był przyjazny obywatelom - mówi Ewa Milewska, dyrektor biura Stowarzyszenia Aglomeracja Kalisko-Ostrowska.

Samorządy Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej w transport w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, w tym w zakup ekologicznych autobusów, ich wyposażenie czy w infrastrukturę biletową zainwestowały około 140 mln zł. W Kaliszu postawiono np. na autobusy hybrydowe, w Ostrowie Wielkopolskim na elektryczne.

Czytaj też: Ceny biletów miesięcznych. Oto miasta z najdroższą komunikacją miejską

- W sposób bardzo widoczny podnosimy komfort podróżowania, bezpieczeństwo, ograniczamy emisję spalin, jak i emisję hałasu. Te wszystkie decyzje na pewno wpływają na to, że być może jeszcze dzisiaj nie mamy więcej pasażerów, ale udaje nam się utrzymać ich liczbę na stałym poziomie - mówi  Mikołaj Kostka, wiceprezydent Ostrowa Wielkopolskiego.

Jakość transportu publicznego znacznie się podniosła, ale największym wyzwaniem będzie zwiększenie liczby pasażerów. W sporej części z komunikacji publicznej korzystają osoby, które w pewien sposób sytuacją finansową czy rodzinną są do tego zmuszone.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • SZROTY GÓRĄ !, 2019-11-19 09:34:13

    JAK ROZUMIEM, projekt noweli ustawy o ptz UD 126 , czy ustawę o Funduszu autobusowym, władza raczej chyba stawiałaby na "busiarską wolnoamerykankę" i stare, może nawet 20-30 letnie "jaśkobusy" z zachodnich szrotów - nie wydaje się, aby przy takich przepisach dla pozamiejskiego ...drogowego ptz, ktoś inwestowałby w nowy tabor.  rozwiń
  • KALI NIE ROZUMIEĆ ?, 2019-11-19 09:23:09

    aby ludzie jeżdzili transportem zbiorowym to tenże transport musi być, - a niestety go nie ma , więc ludzie jeżdżą swoimi samochodami. Musi być zarówno normalny transport miejski jak też normalny transport pozamiejski. W Polsce mamy tylko transport miejski, gdyż transportu pozamiejskiego praktyczni...e nie ma - a jak wiadomo ludzie potrzebują jeżdzić zarówno w mieście, jak też potrzebują jeżdzić poza miastem, więc muszą kupować swoje auta, innej opcji nie ma - a jak kupią to jeżdżą tymi toksycznymi szrotami zarówno w mieście jak i poza miastem - WYDAJE SIĘ ŻE WŁADZA TEGO NIE ROZUMIE.  rozwiń
  • empi, 2019-11-18 15:04:28

    Tego bełkotu już się słuchać nie da! Ja już pomijam, że prawa autorskie są podpisane pod materiałem słowo w słowo z www urzędu miasta. Ale na litość boską, czy ci samorządowcy to aż takie niedouki? Przecież to nie od taboru zależy przede wszystkim popularność zbiorkomu. Póki rozklady jazdy będą robi...one pod wygodę operatorów, póki zamiast małych busów będą jeździć wielkie i puste autobusy co godzinę to nic się nie zmieni. Tylko jak tu zrobić wielkie powitanie kilku małych busów jak duże hybrydowe i elektryczne tak się pięknie na zdjęciach komponują.  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.