PARTNER PORTALU

Biznes nie chce odpowiedzialności za odpady. Każdy dzień zwłoki to zysk

Biznes nie chce odpowiedzialności za odpady. Każdy dzień zwłoki to zysk
Za każdy kilogram wprowadzonych na rynek opakowań producent musiałby w myśl nowej ustawy zapłacić 50 groszy (fot. flickr)

Do końca 2022 roku musi być w Polsce wprowadzona Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta (ROP). Zobowiązuje nas do tego przyjęty w 2018 roku unijny pakiet odpadowy. Ustawy jednak nadal nie ma, a producenci, czyli biznes, chcieliby, by napisać ją na nowo. Spowolnienie tego procesu leży w ich interesie.




  • W sierpniu na stronach Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw. Przewiduje on wprowadzenie tzw. opłaty opakowaniowej.
  • Podczas konsultacji swoje opinie do ustawy zgłosiło wiele podmiotów. Organizacje producenckie mocno skrytykowały projekt. 
  • Polskie Stowarzyszenie Zero Waste widzi, że nie jest on idealny, ale postuluje dalsze prace na jego bazie. - Nie ma już czasu na pisanie ustawy od nowa - uważa ekspert PSZW Piotr Barczak. 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (10)

  • Piotr Barczak, 2021-11-19 14:56:27

    do Fred: Przemysl to nie sa isntytucje charytatywne. Oczywiscie ze sciagnie sobie kazde koszty z klientow. Od zawsze tak robily. Wiec dlaczego nagle to oburzenie? Ale prosze sobie zdac sprawe z 2 rzeczy: - cena ostateczna to wypadkowa wielu czynnikow, glownie marketingu - dzis placi kazdy z nas... za to ze te opakowania w oplatac hza gospodarowanie odpadow.  rozwiń
  • Piotr Barcza, 2021-11-19 14:35:09

    do Hmmm: Oczywiscie zarowno ecodesign jak i pelny ROP jest wazny, pracuejmy na d tym intensywnie na poziomie UE. Ale ROP jest konieczny, to jest podejscie "zanieczyszczajacy placi". Konsument, ktory konsumuje wiecej i w opakowaniach ktore sa trudne, ten powinien placic wiecej. Trzeba ...jendak tez podkreslic, ze ostateczna cena dla klienta moze wcale nie drgnac, bo cena to wypadkowa wielu roznych elemntow, z ktorych najwazniejszy to marketing.  rozwiń
  • Piotr Barczak, 2021-11-19 14:31:33

    do OOO. nie , spalarnie to jest slepa uliczka. Dzisiaj musimy inwestowac w odnawialne zrodla energii a nie w spalanrie ktore generuja wiecej CO2 niz wegiel na jednostke energii. KE zakazuje wysylania odpadow poza Europe. Kilka dni temu zostaly opublikowane nowe propozycje legislacyjne w tym temaci...e.  rozwiń


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!