PARTNERZY PORTALU

Blisko 100 przebudowanych mostów i wiaduktów zwiększy możliwości kolei

  • PAP/AT    15 maja 2020 - 13:53
Blisko 100 przebudowanych mostów i wiaduktów zwiększy możliwości kolei
Lepiej przygotowane obiekty oraz nowe tory i sieć trakcyjna umożliwią zwiększenie prędkości i skrócenie czasu podróży (fot. plk-sa.pl)

Blisko 100 przebudowanych mostów i wiaduktów zapewni bezpieczne i sprawne przejazdy pociągów między Poznaniem a Szczecinem - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Prace, prowadzone za ok. 4 mld zł, planowane są do końca 2022 r.




  • Inwestycje zapewnią sprawne przejazdy pociągów pasażerskich, poprawią warunki przewozu towarów. Prace zwiększą też poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym - powiedział Radosław Śledziński z PKP PLK.
  • Pod wiaduktami będą nowe jezdnie, mieszkańcy zyskają chodniki i ścieżki rowerowe - zaznaczył.
  • Efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie m.in. zwiększenie prędkości między Poznaniem a Szczecinem do 160 km/h. Skrócić to ma czas przejazdu najszybszych pociągów o ok. 50 min - wyjaśnił.

Jak poinformował Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK, na ok. 187 km modernizowanej trasy przebudowanych zostanie 95 wiaduktów i mostów m.in. nad Wartą, Notecią i Drawą.

"Inwestycje zapewnią sprawne przejazdy pociągów pasażerskich, poprawią warunki przewozu towarów. Prace zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Pod wiaduktami będą nowe jezdnie, mieszkańcy zyskają chodniki i ścieżki rowerowe m.in. w okolicy Mokrza, Miałów, Drawskiego Młyna, Drawin i Mierzęcina" - podał Śledziński.

Dodał, że w Wielkopolsce zaawansowane prace widać już m.in. we Wronkach. Jak wskazał, nad Wartą gotowe są już nowe filary oraz stalowa część kolejowej przeprawy. Długi na 193 m i szeroki na ponad 12 metrów most powstaje etapami, a to umożliwia prowadzenie ruchu kolejowego. Zaawansowana technologia pozwala natomiast łączyć konstrukcję z segmentów.

"Na Pomorzu Zachodnim modernizowany jest m.in. wiadukt drogowy w Stargardzie. Obiekt przy stacji częściowo jest już rozebrany. W jego miejscu powstanie nowa konstrukcja dla kolei, a pod nią dwa pasy ruchu, chodniki i ścieżki rowerowe. Schody i windy prowadzące z wiaduktu bezpośrednio na perony ułatwią dostęp do pociągów. Obecnie wykonawca zmienia przebieg podziemnych instalacji, m.in. kabli energetycznych, które odkryto w trakcie prac. Podobnie zmienią się wiadukty w Stargardzie nad torami na ul. Bogusława IV, Konopnickiej praz Składowej" - podkreślił Śledziński.

Zaznaczył również, że na modernizowanej linii z Wielkopolski do Szczecina - na odcinkach: Poznań-Wronki, Wronki-Słonice, Słonice-Szczecin Dąbie - wymieniane są tory i sieć trakcyjna.

"Dla podróżnych powstają nowoczesne perony. Można z nich już korzystać w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku. Komfort w podróży zwiększają wiaty, ławki i antypoślizgowa nawierzchnia. Dla osób o ograniczonych możliwościach przygotowano pochylnie, a na stacjach powstają przejścia podziemne z windami. Podobny standard zapewniony będzie także na peronach m.in. we Wronkach, Szamotułach, Mokrzu, Drawinach, Podleścu, Dolicach, Kolinie i Choszcznie" - poinformował Śledziński.

Wskazał także, że pociągi jeżdżą nowym torem wyposażonym w sieć trakcyjną i urządzenia sterowania na szlakach: Poznań - Kiekrz, Rokietnica - Szamotuły, Pęckowo - Wronki.

"Równocześnie prace postępują między Słonicami a Choszcznem, Dolicami a Kolinem, Reptowem i Szczecinem Dąbie. Także na odcinku Dobiegniew - Bierzwnik oraz na stacji Drawski Młyn przed montażem nowych, rozbierane są stare szyny, podkłady i sieć trakcyjna. Postępy prac na wszystkich odcinkach linii kolejowej uwzględnia rozkład jazdy" - podał.

Śledziński zaznaczył, że efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie m.in. zwiększenie prędkości między Poznaniem a Szczecinem do 160 km/h. Skrócić to ma czas przejazdu najszybszych pociągów o ok. 50 min.

Projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny-Szczecin Dąbie" to jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Planowane do końca 2022r. prace za ok. 4 mld zł są dofinansowane z instrumentu Unii Europejskiej CEF "Łącząc Europę" w kwocie ok. 2 mld zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!