Budownictwo, infrastruktura i transport są kluczowe w procesie dekarbonizacji stolicy

Jednymi z kluczowych działań dekarbonizacyjnych powinny być inwestycje w zeoemisyjny transport. W Warszawie 11 proc. autobusów to autobusy elektryczne (fot. UM Warszawa)
W Warszawie dużo się dzieje w zakresie odchodzenia od węgla, jednak przed miastem wciąż duże wyzwania w zakresie całkowitej dekarbonizacji - czytamy w opracowaniu Economist Impact, które poddaje analizie sposoby, w jakie stolica może osiągnąć cel zerowej emisję dwutlenku węgla netto do 2050 roku. Kluczowe będą inwestycje w infrastrukturę, budownictwo i transport.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Już około 11 proc. autobusów w Warszawie to pojazdy elektryczne. Economist Impact uważa, że transport jest jednym z trzech kluczowych filarów całkowitego odejścia od węgla w Warszawie.
- Drugim z tych filarów będą inwestycje w infrastrukturę, czyli wysokowydajne pompy ciepła, lokalne systemy grzewcze/chłodnicze oraz inteligentne sieci i inteligentne liczniki.
- Ostatecznie inwestycje w nowoczesne technologie będą miały nie tylko wpływ na poprawę stanu powietrza, ale także dadzą impuls do rozwoju nowoczesnych usług publicznych.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.