PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Coraz większe wpływy z biletów w transporcie miejskim w Warszawie

  • Michał Wroński    25 stycznia 2019 - 09:33
Coraz większe wpływy z biletów w transporcie miejskim w Warszawie
Warszawski ZTM w 2018 r. kolejny raz zanotował wzrost wartości sprzedanych biletów. (fot. ZTM Warszawa)

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podsumował sprzedaż biletów w roku 2018. Okazało się, że wynik jest lepszy niż rok wcześniej. Do kasy miasta z tego tytułu wpłynęło prawie 850 mln zł.




Jak podał warszawski ZTM, w 2018 r. kolejny raz zanotowano wzrost wartości sprzedanych biletów. Tym razem sięgnęła ona kwoty 955 mln zł, co stanowi wynik o 8 mln zł wyższy od tego z roku 2017.

Wzrosły także wpływy samego ZTM z tytułu sprzedaży biletów. W 2018 r. osiągnęły one rekordowy poziom i były wyższe o ponad 16 mln zł (2,04 proc.) w porównaniu z rokiem 2017 (do budżetu miasta wpłynęło z kolei prawie 850 mln zł). Przypomnijmy, że w zeszłorocznym budżecie Warszawy na lokalny transport zbiorowy zapisano kwotę 2,6 mld złotych. Jak widać zatem wpływy z biletów ZTM zrównoważyły ok. 1/3 kosztów ponoszonych na funkcjonowanie komunikacji.

Czytaj: Wydatki polskich miast na lokalny transport zbiorowy w roku 2019. W czołówce Warszawa, Metropolia i Kraków

Jak informuje ZTM największy udział w sprzedaży biletów mają operatorzy stacjonarnych automatów biletowych (Mennica, ASEC) – w ten sposób pasażerowie kupili bilety o wartości ponad 605 mln zł. Wartość biletów sprzedanych w sieci kolportażu (np. w kioskach, salonikach prasowych) przekroczyła 111 mln zł, zaś w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM wyniosła prawie 86 mln zł. Bilety za prawie 122 mln zł kupili pasażerowie w automatach mobilnych czyli tych jeżdżących w tramwajach, autobusach i pociągach, co oznacza wzrost sprzedaży w tej kategorii dystrybucji o 12,77 proc. Największy procentowy wzrost sprzedaży zanotowano jednak w przypadku aplikacja na urządzenia mobilne (o 77,61 proc.).

ZTM podkreśla, że w roku 2018 wprowadzone i rozwijane były inicjatywy zachęcające do korzystania z transportu publicznego. Wskazuje, że Bilety Warszawiaka oraz Młodego Warszawiaka obowiązują w obu strefach komunikacyjnych, rozszerzono program Warszawa+ (porozumienia o dofinansowaniu zakupu biletów komunikacji miejskiej podpisały 24 samorządy aglomeracji warszawskiej, dla ich mieszkańców wydano ponad 42 tys. kart, na których do końca 2018 roku zakodowanych zostało 95 947 biletów), a on sam przygotował dla firm ofertę dofinansowywania biletów komunikacji miejskiej dla pracowników (umowy zawarło już 15 firm, a na ponad 500 kartach zakodowano 896 kontraktów o wartości 244 603 złotych).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • OCZYWISTOŚĆ ? -komu, 2019-01-26 14:32:51

    aby miasta nie były zakorkowane, należałoby zdecydowanie poprawić drogowy pozamiejski regionalny transport zbiorowy, co niektórym może wdawać się błędne, ale niestety taka jest prawda - to właśnie z powodu beznadziejnie kiepskiego regionalnego transportu pozamiejskiego, mieszkańcy polskich miast pos...iadają aż tak dużą liczbę aut w porównaniu do innych państw - a jak ktoś już kupi ten samochód to jeżdzi nim wszędzie.  rozwiń
  • czym za miasto ?, 2019-01-26 09:56:35

    Mieszkańcy polskich miast nie pozbywają się swoich samochodów, nawet w przypadku bezpłatnej i dobrej komunikacji miejskiej, bo przecież normalną rzeczą jest, że potrzebują pojechać także poza miasto.
  • Bezautka., 2019-01-26 09:50:03

    W Polsce mamy dobry transport miejski, natomiast drogowy pozamiejski transport regionalny został całkowicie zniszczony przy pomocy "busiarskiej wolnoamerykanki" na rzecz "szrotów od merkel" , gdyż w naszej ojczyżnie nie daje się normalnie funkcjonować bez posiadania własnego auta..., jak podają media ok. 12 - 14 mln. osób mieszka w gminach bez zorganizowanego transportu publicznego - do nich nikt nie dojedzie publicznym transportem zbiorowym, a oni nie wyjadą ze swoich miejscowości publicznym transportem zbiorowym.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.