Partner portalu

Czeka nas bardzo trudny rok. „Część kursów zostanie zlikwidowanych”

Rząd nie widzi potrzeby podniesienia dopłat w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Odmiennego zdania są eksperci, przewoźnicy i samorządowcy. - Bez podniesienia stawek nie da się utrzymać nawet dotychczasowej, słabej oferty - komentuje prezes PKS Słupsk.
  • Wiceszef Ministerstwa Infrastruktury przyznał, że prace nad podniesieniem dopłat nie są aktualnie prowadzone. 
  • - Część przewozów zaczyna właśnie zyskiwać pasażerów, choć nie są one jeszcze rentowne, ale w wyniku braku środków zostaną zlikwidowane. Na cały 2023 r., dodając do tego jeszcze zbliżające się wybory, potrzeba zwiększenia puli Funduszu o 50 proc., tj. do 1,2 mld zł – podkreślił ekonomista transportu Marcin Gromadzki.
  • Eksperci zgadzają się co do tego, że stawkę dopłaty do jednego wozokilometra trzeba podnieść co najmniej do 4 zł. Piotr Rachwalski z PKS Słupsk wskazał, że obecny koszt wozokilometra to średnio 7-8 zł, czyli o ok. 2-3 zł więcej niż jeszcze w styczniu br.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!