Czy powinno być więcej pieniędzy na autobusy?

Część uchodźców będzie musiała dojeżdżać z terenów wiejskich do pracy w miastach (Fot. PAP/Darek Delmanowicz)
Uchodźcy z Ukrainy, których liczba na terenie Polski nieustannie rośnie, znajdują zakwaterowanie nie tylko w dużych miastach, ale również na obszarach wiejskich. Przynajmniej część z nich zostanie w naszym kraju na dłużej i będzie musiała dojeżdżać do miast do pracy, na uczelnie... - Tymczasem publiczny transport zbiorowy - w obliczu dynamicznego wzrostu kosztów świadczenia usług - nie utrzyma się bez silnego wsparcia finansowego - komentuje ekonomista Marcin Gromadzki.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Pojawiły się głosy, że rząd powinien zwiększyć poziom dopłat w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA), żeby zachęcić do rozbudowy siatki połączeń. Resort infrastruktury nie widzi jednak takiej potrzeby.
- Z propozycją podwyższenia dopłaty z 3 do np. 5 zł począwszy od 2023 r. wyszedł ekonomista transportu i prezes Public Transport Consulting Marcin Gromadzki. - Strach pomyśleć, jak zakorkowałyby się nasze miasta, gdyby nasi nowi rezydenci zaczęli masowo korzystać z używanych, wyeksploatowanych samochodów osobowych - zauważył.
- Resort przekonuje, że zainteresowanie FRPA i tak rośnie, co przyczynia się do poprawy dostępności transportu publicznego dla pasażerów, w tym uchodźców z Ukrainy.
Rząd szykuje nowy podatek. Co się w nim znajdzie? Rozmawiamy z ministrem Patkowskim

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE5
-
Polka
2022-04-04 08:18:42
Krakowskie MPK ma mnóstwo zarówno autobusów jak i tramwajów, które w ogóle nie wyjeżdżają z zajezdni. W Krakowie bowiem, jest tradycja ciągłego kupowania nowoczesnym pojazdów i podnoszenia cen biletów
-
podmiejski
2022-03-27 11:49:22
W tym problem , u nas transport publiczny wciąż spychany na margines, niedofinansowany, nie słucha się pasażerów a potem mieszkańcy miast płaczą że smog, że ruch itp. Ale jak ktoś ma jeden autobus ze swoje wsi na dzień to woli kupić rzęcha i sam dojeżdżać
-
Czesław
2022-03-26 10:33:43
Artykuł sponsorowany przez producentów aut? Bo jaki inny cel?