Partnerzy portalu

Czy za 1,5 miliarda złotych da się zapewnić transport publiczny w polskich powiatach?

Do niedawna jeszcze temat wykluczenia komunikacyjnego „Polski powiatowej” obecny był jedynie w dyskusjach wąskiego grona aktywistów ruchów miejskich i specjalistów od transportu zbiorowego. Za sprawą przedwyborczych deklaracji Prawa i Sprawiedliwości, a wcześniej partii „Wiosna” Robert Biedronia stał się jednym z wiodących wątków debaty politycznej w Polsce. Deklaracje polityków natychmiast wywołały wśród ekspertów dyskusję o kosztach reanimacji transportu publicznego na polskiej prowincji.
  • Blisko 14 mln Polaków mieszka w gminach, gdzie nie istnieje organizowana przez samorząd komunikacja lokalna.
  • Premier Morawiecki zapowiada, że powiaty dostaną pieniądze na dopłatę do wozokilometrów, tak aby odbudować transport publiczny. W mediach krąży kwota 1,5 mld złotych.
  • Większość pytanych przez nas ekspertów uważa, że jeśli będą to pieniądze faktycznie dosypane do systemu, to pozwolą one reanimować transport publiczny na polskiej prowincji.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE10

  • nie chcem, ale muszę 2019-03-04 21:02:16
    Do 0,8 mld. zł.: - KONIOWI TO WYTŁUMACZ, ma duży łeb to się nie zdenerwuje - bo jak myślę, oni to wiedzą, - oni chyba nie chcom, ale będą musieli ?
  • koniec żartów ! 2019-03-02 13:16:22
    Skoro temat jest w programie "PIĄTKA KACZYŃSKIEGO" , to jestem pewien , że coś z tego będzie.
  • 0,8 mld. zł. 2019-03-02 07:20:50
    wczoraj słyszałem o kwocie 0,8 mld. zł na przywrócenie połączeń autobusowych - to z pewnością wystarczyłoby, ale pod warunkiem przyjęcia dobrych przepisów ustawy o ptz, czyli m. in : 1) powodujących likwidację "wolnoamerykanki" (usunąć zakaz przyznawania prawa wyłącznego -art.20 ustawy o p...tz) ; 2) gminy powinny zrezygnować z utrzymywania swoich autobusów szkolnych i wykupić bilety miesięczne uczniom i opiekunom w publicznej komunikacji autobusowej; 3) należałoby zmienić model organizacji pozamiejskiego drogowego ptz z "linii komunikacyjnych" na "duże obszary komunikacyjne" ; 4) usunąć przepisy niszczące PKS-y.  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!