PARTNERZY PORTALU

Zdrowie, człowiek, profilaktyka

Debata ekspercka online projektu
Zdrowie Człowiek Profilaktyka

Priorytety w profilaktyce chorób zakaźnych wśród personelu medycznego w dobie pandemii COVID-19. Praktyczne wskazówki i możliwe rozwiązania.

23 września 2020  •  11:00-12:30

NA ŻYWO

Dialog techniczny ws. rozwoju Śląskiej Karty Usług Publicznych

  • PAP/MG    19 lutego 2019 - 20:02
Dialog techniczny ws. rozwoju Śląskiej Karty Usług Publicznych
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia będzie konsultowała założenia rozwiązania, które zmodyfikuje system Śląskiej Karty Usług Publicznych (fot. kzkgop.com.pl)

Do kwietnia br. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia będzie konsultowała założenia rozwiązania, które najwcześniej w 2021 r. zmodyfikuje system Śląskiej Karty Usług Publicznych. We wtorek (19 lutego) GZM podała, że w procedurze tzw. dialogu technicznego uczestniczy 17 podmiotów.




  • Obecny, wdrożony z kilkuletnim opóźnieniem, w 2015 r., system ŚKUP krytykowany jest jako awaryjny, trudny w obsłudze i niefunkcjonalny.
  • Aby określić zasady nowego systemu, który powinien przejąć funkcje ŚKUP po zakończeniu tzw. okresu trwałości unijnego projektu, który współfinansował tamto rozwiązanie (upływa w 2021 r.), GZM w styczniu br. przeprowadziła nabór uczestników dialogu technicznego.
  • GZM określiła zagadnienia dialogu. To m.in. "konto-centryczność systemu i urządzeń", co oznacza system pracujący on-line, zmianę funkcji karty ŚKUP z nośnika danych na identyfikator klienta w systemie z możliwością wykorzystania innych identyfikatorów, możliwość zapłaty środkami z systemu, kartą płatniczą, przelewem.

O rozpoczęciu procedury dialogu technicznego zarząd Metropolii informował m.in. podczas sesji zgromadzenia GZM 29 stycznia br. Przewodniczący zarządu Kazimierz Karolczak sygnalizował wówczas, że choć tzw. okres trwałości unijnego projektu, który dofinansował wdrożenie ŚKUP kończy się w 2021 r., już teraz należy pracować nad nowymi rozwiązaniami.

Obecny, wdrożony z kilkuletnim opóźnieniem, w 2015 r., system ŚKUP krytykowany jest jako awaryjny, trudny w obsłudze i niefunkcjonalny. W założeniu karta miała stać się rodzajem portmonetki umożliwiającej wygodne opłacanie szeregu usług publicznych, świadczonych przez samorządy regionu.

Faktycznie, obok płatności za komunikację miejską (m.in. całkowicie zastąpiła bilety okresowe, jest też nośnikiem uprawnienia do bezpłatnych przejazdów dla dzieci do 16 lat), używana bywa do opłacania parkowania w wybranych miastach. Terminale ŚKUP w takich miejscach, jak biblioteki czy baseny, są praktycznie nieużywane.

Jedną z istotnych cech tego systemu jest jego działanie off-line. Umożliwia to np. natychmiastowe kasowanie kartą biletu w kasowniku (bez łączenia z siecią), ale też wiąże się często z wielogodzinnym czasem przekazywania na kartę kupionych przez portal ŚKUP biletów (informacja o takim zakupie musi dotrzeć do wszystkich kasowników) czy długim uruchamianiem systemu po każdym wyruszeniu pojazdu na trasę.

GZM od 1 stycznia br. przejęła - poprzez własny Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) - organizację komunikacji miejskiej na swoim terenie od trzech dotychczasowych organizatorów, w tym największego KZK GOP, który koordynował wdrażanie systemu ŚKUP. Przejmując prawa i obowiązki organizatorów Metropolia przejęła nadzór nad ŚKUP; jednocześnie już w poprzednich miesiącach sygnalizując przygotowania do możliwych w krótkiej perspektywie poprawek systemu.

O przyszłości m.in. karty ŚKUP w rozmowie z Portalsamorzadowy.pl mówiła Małgorzata Gutowska, dyrektor ZTM

Aby określić zasady nowego systemu, który powinien przejąć funkcje ŚKUP po zakończeniu tzw. okresu trwałości unijnego projektu, który współfinansował tamto rozwiązanie (upływa on w 2021 r.), GZM w styczniu br. przeprowadziła naboru uczestników dialogu technicznego.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!